7 דרכים לקדם את האפליקציה שלך

אוגוסט 24, 2015 / אפליקציות

 כמות האפליקציות החדשות, הישנות ואלו שעודן בהתהוות הינה עצומה וכידוע- ככל שהמבחר רחב יותר כך הופכת התחרות להיות קשה יותר. אם הוצאת אפליקציה חדשה לשוק (תהליך ארוך ומפרך כך שבהחלט מגיעה לך טפיחה על השכם) יהיה עליך להשקיע ולקדם את האפליקציה, רק בצורה זו היא תוכל להצליח. במילים אחרות- גם אם האפליקציה שלך חכמה והכרחית לציבור הרחב היא חייבת לעבור קידום איכותי.

דיברנו בעבר על החשיבות של התאמת האתר לגולשי הסלולר, אבל במידה ויש אפליקציה בפועלת במקביל לאתר – חשוב להכיר דרכים לקדם גם אותה. בהקשר הזה, מומלץ גם לקרוא את הפוסט "4 אפליקציות מובילות למשווקים באינטרנט".

קידום אפליקציות

אז איך תוכל לקדם את האפליקציה? להלן 7 דרכים יעילות:

  1. יחסי ציבור

הדבר הראשון שיהיה עליך לעשות הוא לדאוג ליחסי ציבור. אם אתה מאמין באפליקציה, מקבל פידבקים חיוביים ובטוח שהיא מקורית, מסקרנת ועשויה לתרום רבות לקהל היעד, תוכלו לפנות אל מספר אתרים מצליחים אשר עוסקים בתחום הטכנולוגיה ובתחום האינטרנט או עוסקים בנושא בו עוסקת האפליקציה או בנושא שרלוונטי לה ולהציע להם לכתוב פוסט אורח אשר מספק מידע על האפליקציה.

בצורה זו תוכל להביא את האפליקציה שלך לחשיפה נרחבת והיא תיצרב בתודעתו של הציבור. חשוב מאוד לפנות להרבה מקומות כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה ולספק קישור מאתר איכותי ופופולארי. בצורה זו תוכל גם לקדם את האתר וגם להגדיל את כמות הגולשים.

  1. בניית אתר ייחודי עבור האפליקציה

העצה השנייה שניתן לך תהיה לבנות אתר ייעודי עבור האפליקציה. כדי לבנות את האתר המתאים אשר חייב להיות נגיש, לעלות במהירות, להיות איכותי ומעוצב בטוב טעם יהיה עליך להשקיע כספים. רצוי להקים את האתר עוד לפני שסיימת לפתח את האפליקציה ולשווק אותו באמצעות רשתות חברתיות כמו למשל פייסבוק- שם עובר המידע במהירות רבה. במידה וחברי הפייסבוק יגלו עניין באפליקציה ויהיו מרוצים ממנה הם ימליצו עליה לחבריהם וכך יגדל הביקוש עבורה.

  1. יצירת סרטון

סרטונים לאפליקציות

סרטונים הם דרך מצוינת להעביר מסרים באופן מהיר, יעיל ויצירתי. לכן בוחרות חברות רבות לייצר סרטוני אנימציה או סרטונים מסוגים אחרים. במרבית המקרים יהיה סרטון אנימציה יקר בהרבה מסרטון תדמיתי ולכן יש לחשוב מהו התקציב שאתה מעוניין להשקיע. כמובן שבמידה ואתה יכולים להקצות תקציב גבוה מומלץ להשקיע משום שסרטון איכותי אשר נעשה בצורה נכונה יוכל להגדיל את כמות הגולשים בצורה ניכרת.

  1. להקים דף פייסבוק

כידוע לכולם, הפייסבוק השתלט על מרבית החברה וקשה מאוד להתחמק מהמידע אשר זורם בו במשך 24 שעות ביממה. אם אתה סבור שהאפליקציה שבנית פותרת בעיה ורלוונטית לקבל יעד ספציפי תוכל להקים דק בפייסבוק ולשווק אותו. בדף העסקי שלך תוכל לספק מענה ללקוחות, תוכל לקבל הודעות פרטיות וחוות דעת. כמובן שתוכל להוסיף לדף סרטונים, תמונות ולינקים. באמצעות הדף העסקי תהיה נגיש ללקוחות ותוכל לעדכן אותם בכל דבר- למשל במקרה שאפליקציה לא תעבוד תוכל לעדכן את קהל הגולשים ולהרגיע אותם ועוד. כך, לא תפספס את הלקוחות הפוטנציאליים ותשמור על הלקוחות הקיימים.

  1. השתמש במעגלי העבודה

במידה והעסק שלך עובד עם מגוון ספקים- כמו למשל חברות אשר מתמחות בתחום קידום מכירות, רשתות הפצה וכו' בדוק האם הספקים מסייעים לך להפיץ את האפליקציה. אל תחשוש לבקש מהם לעשות זאת ולבדוק האם הפיצו אותה- מותר להיות פושרים ואפילו קצת ללחוץ לפעמים (רק קצת).

  1. לקדם בחנויות של אפליקציות

שיווק באפליקציות

ממש כמו שמבצעים קידום אתרים אפשר להוביל את האפליקציה אל מקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש אשר שייכים לחנויות של אפליקציות. מנועי החיפוש הללו הינם אפסטור וגוגל פליי. תוכלו לסייע לקידום על ידי בחירת מילות מפתח מתאימות, בחירת אייקונים ועוד.

  1. חתימה באימייל

מומלץ להוסיף חתימה באימייל, לפרט מעט על השירותים של האפליקציה ולכתוב משפט אשר משווק אותה.