מיתוג המיזם כפלטפורמה לגיוס משקיעים

פברואר 15, 2017 / קידום ושיווק באינטרנט

האווירה היזמית ה"מתוחה" בישראל הולידה כ– 10 אלפים יזמים המעוניינים להמציא את "הדבר הבא" שיהפוך לכולנו את החיים להרבה יותר קלים. חלקם מצליחים לגייס כסף כבר בשלב העוברי של הרעיון וחלקם אינם צולחים את השלב הראשוני כלל.

27614011_sלרשות היזמים הצעירים עומדים מגוון מודלים המאפשרים להם לגייס כספים, בעוד המשקיעים נעשים יותר ויותר בררנים ונוקשים, מה שמעמיד את היזמים באתגר עצום. מצד אחד, יש את עניין הרעיון, שעליו להיות מבריק ומצד שני, יש את עניין המיתוג והצגת הרעיון שהיא דרך מאתגרת שאותה יש לבצע בצורה מקצועית. אין זה משנה אם יש לכם מוצר גאוני שמסייע עם קידום בגוגל, אפליקציה שמוצאת חניה או כל דבר אחר – יש לקחת את זה בכובד ראש.

במקרים רבים ליזם הצעיר אין פנאי לעסוק במיתוג, כיוון שכל מה שמעניין אותו הוא – גיוס הכסף והאקזיט הנחשק. היזם הצעיר מפספס כאן שלב חשוב שיכול להשפיע על מקצועיות ואמינות המיזם כאשר הוא פונה למשקיעים. בקיצור, מיתוג נכון חייב להתחיל כבר בשלב הראשוני שבו יש צורך להגיש למשקיע "משהו טוב ביד".

כדי ליצור מיתוג נכון יש להקפיד על 4 אלמנטים בסיסיים:

  1. הגדרת הזהות המותגית של המיזם

מעצב גראפי המתמחה בתחום המיתוג יוכל להעניק לכם מענה מצוין עוד לפני שהחברה גייסה מנהל האחראי על תחום השיווק. מיתוג נכון הינו כולל עיצוב לוגו, כרטיסי ביקור, עיצוב אתר תדמיתי ועוד. המטרה לספק למיזם שפה עיצובית נכונה כבר בשלב ההתחלתי. התהליך מתנהל בצורה זו:

  • פגישה המאפשרת ביצוע סיעור מוחות, בה המעצב ילמד על המיזם, על חזון החברה, על הקהל, התחרות בשוק, הפנטזיה והתאמת השפה לקהל היעד.
  • בשלב השני, המעצב ילמד את המגמות בתחום ויבצע שימוש בפויינטים נכונים, צבעים מדויקים, שפה צבעונית וטיפוגרפיה.
  • השלב השלישי הוא – בחינת התוצר ובניית שפה ויזואלית נכונה שתלווה את המיזם כבר בשלביו הראשונים.
  1. שימוש בחזית ויזואלית אחידה

בשלביו הראשונים של המיזם, ישנה חשיבות רבה לחזות הוויזואלית של המותג ועליה להיות אחידה. מדובר בהטמעה ראשונית של המיזם לקהל היעד או למשקיעים, לכן ככל שהאלמנטים השונים יהיו אחידים, כך כולם יזכרו אותם ואת מה שהם מייצגים בצורה נכונה. לדוגמא – המצגות צריכות להיות זהות לכרטיסי ביקור, לאתר התדמיתי, לכרטיסי הביקור וכך הלאה.

  1. תוכן איכותי ומסרים מדויקים

תוכן הוא שיקוף של מערך המסרים הנדרשים להעברה לקהל היעד והמשקיעים. לכן, יש צורך להעביר אותו באופן ברור, ממצה, תכליתי ואפילו מעט מבדר. תכנים הם לא דבר זר ליזמים, הרי הם צריכים להופיע בכל מקום: באתר החברה, במצגות, תכנית עסקית, מידע ראשוני המפרט על המיזם וכו'. לא בכדי נאמר "תוכן הוא המלך", אך חשוב לזכור ש"היצירתיות היא המלכה". לכן, היו יצירתיים, שנונים ומדויקים עד כמה שניתן! במקרים מסוימים מומלץ מאד להיעזר במומחה של כתיבה שיווקית.

  1. ז'רגון המתאים לסקטור

ניתן להשוות את התפתחות השפה היזמית לשפתו של תינוק, הוא מתחיל אט אט ללמוד מילים מסוימות, להגות אותן בצורה מסוימת וכשהוא מגיע לגיל מסוים הוא מדבר בצורה תקינה. כך גם מיזם חדש, יש צורך לפתח עבורו ז'רגון מסוים ולהתקדם לשפה נכונה המתאימה לסקטור שלו.

לסיום, חשוב ביותר לשמור לאורך כל הדרך על השפה הוויזואלית של המיזם ובראש ובראשונה על עיצוב עם צבעים נכונים. כמו כן, יש להקפיד שהמסרים יהיו תואמים לארבעת האלמנטים שיאפשרו למשקיעים להבין שמדובר במיזם מקצועי שכדאי להשקיע בו.