איך לייצר באזז לפני השקת אפליקציה או אתר?

ספטמבר 7, 2015 / קידום ושיווק באינטרנט

אפליקציות ואתרים רבים עולים בכל יום אך לא כולם דואגים לבצע פרסום מקדים או במילים אחרות- דואגים ליצור באזז. לא פשוט ליצור באזז אך במידה והוא מתבצע בצורה חכמה ויצירתית הוא עשוי לסייע מאוד בהמשך תהליך השיווק.

הבאזז הוא בעצם יצירת יחסי ציבור והוא מכין את קהל הלקוחות להפצת האתר או האפליקציה כאשר המטרה היא לצור עניין וסקרנות כך שכאשר האתר או האפליקציה יעלו- הגולשים יעיינו בהם במהירות.

כדי לקבל את ההחלטות הנכונות חשוב מאוד לתכנן את התהליך ולענות על מספר שאלות, ביניהן: "מה אנו מעוניינים להשיג באמצעות השיווק?", "האם אנו מעוניינים לצבור לייקים?", "האם אנו מעוניינים לחשוף את האתר או האפליקציה לקהלים רבים?", "מה התקציב שלנו?" ועוד.

שיווק ויראלי באמצעות באזז

מה זה הבאזז הזה?

הבאזז יכול להתבצע בדרכים רבות, דרכים אלו עשויות להיות שימוש בסטטוסים, לינקים ,העברת מסרים רבים דרך הרשתות החברתיות ושאר הכלים השיווקיים. המטרה של המסרים היא להעביר מידע, לגרום לגולשים לשתף את המסרים עם חבריהם, לעורר דיונים, לעורר שאלות ולצור אמינות. כדי להצליח במשימה הלא פשוטה צריכים המשווקים להכיר את קהל היעד ולהכיר את ערוצי התקשורת בהם הוא משתמש. כמו כן, ניתן לערוך תחרויות בין הגולשים, להציע משחקים, קופונים ועוד- כאשר כל אלו קשורים באפליקציה או באתר. (כמובן שיש להתאים את התחרויות, הקופונים וכו' לקהל היעד).

בהקשר זה קיראו:

יצירת דיון סביב המותג- כלי חשוב ביותר

יצירת הדיון הציבורי סביב המותג – האתר או האפליקציה וסביב השקתם הינה פעולה חשובה ביותר ויש לבצע אותה באופן יצירתי. יש להתאים את הדיון לקהל היעד אשר עשוי להיות בני נוער, גברים, נשים, דתיים, חילוניים וכו'. מומלץ לעורר את הדיון באמצעות הארת הנושא באופן לא שגרתי אשר יעורר מחשבה נוספת. כמו כן, יש לערוך ניהול סיכונים כדי להעריך האם הפרסום עלול לסכן את האתר או האפליקציה ואם כן- לדעת מהם הסיכונים, האם הפרסום עשוי לעורר ציניות בקרב הגולשים, האם המשווק מסוגל לענות על שאלות שיצוצו- כלומר האם הוא מכיר את הנושא בצורה טובה, האם המסר מועבר באופן יעיל ונכון והאם משתלם לבצע את הפרסום למרות שיש סיכונים. חשוב מאוד להימנע מקידום האתר או האפליקציה בכל מחיר.

דיבור סביב המותג

העמקת המסר

במרבית המקרים לא ניתן להעמיק את המסר באמצעות פרסומת קצרה או סלוגן וכדי לחדד ולהסביר את המסר כך שיהיה ברור יש להרחיבו, בעיקר אם מדובר על אפליקציה מורכבת וייחודית או על אתר חדיש ובעל ערך מוסף – ככל שיהיו המסרים ברורים יותר, יוכלו הלקוחות להבין מה מציעים להם, דבר אשר יגרום להם לבחון את השירותים.

להכין את הקרקע בצורה נכונה

באמצעות הבאזז תוכלו להכין את הקרקע להשתקתו של האתר או להשקת האפליקציה ולגרום ללקוחות הפוטנציאליים וללקוחות הקיימים לחכות לרגע ההשקה. כפי שציינו, יש לתכנן את המהלכים בקפדנות כך שהמסרים ש"ידברו" אל הלקוחות, יסקרנו אותם וחלילה לא יעצבנו אותם.

התמקדות בקהל היעד, התאמת דרכי השיווק ללקוחות, שיווק בפלטפורמות המתאימות (טוויטר, פייסבוק, מיילים ועוד), שימוש בסרטונים ויראליים שאינם ארוכים מידי (מה לעשות לגולשים בימינו אין סבלנות), שימוש בתמונות ייחודיות, כתיבת טקסטים מקוריים ועוד יסייעו לכם להכין את הקהל לרגע ההשקה. כמובן שגם אחרי ההשקה יש להמשיך ולשווק את האפליקציה או האתר, לחדש את התכנים ולבצע שינויים נוספים אשר יגרמו למשתמשים הפוטנציאליים להשתמש בשירות ולמשתמשים הקיימים להישאר נאמנים.