שפרו את שיעור ההקלקות (CTR) בתוצאות האורגניות ב-4 צעדים פשוטים

מרץ 1, 2017 / קידום ושיווק באינטרנט

שיעור ההקלקות על התוצאה האורגנית של האתר של בגוגל הוא חלק בלתי נפרד מכל קמפיין קידום אתרים בגוגל, שהרי לא משנה עד כמה פעולות קידום האתר הן אפקטיביות, הדירוג שלו לא יעזור לאף אחד אם הגולשים לא מבקרים בו.

תוכנה לניהול לעסקים

עם זאת, לעיתים קרובות ה-CTR נוטה שלא לקבל די תשומת לב ממקדמי אתרים. נכון, המאמץ העיקרי של כל חברה לקידום אתרים בדרך כלל קשור לבניית קישורים ולכתיבת תוכן איכותי, אולם מומלץ לשלב במקביל גם מספר פעולות פשוטות שישפרו את הנראות של האתר בין תוצאות החיפוש, כך שתוכלו ליהנות לא רק מדירוג גבוה בגוגל אלא גם מהגדלת התנועה הנכנסת.

צעד 1: זהו את העמודים בעלי CTR טעון שיפור

בעזרת גוגל אנליטיקס תוכלו לזהות בקלות את עמודי האתר שיש להם חשיפה גבוהה, מיקום ממוצע ו-CTR נמוך יחסית למיקומם, על מנת לפעול לשיפור שיעור שיעור ההקלקות בעמודים אלה.

כל שעליכם לעשות הוא להקליק על רכישות > קונסולת חיפוש > עמודי נחיתה, או באנגלית: (Acquisition > Search Console > Landing Pages), ולייצא את הנתונים אל טבלת אקסל.

צעד 2: נצלו הזדמנויות להרחיב את תגי הכותרת (Title Tags)

ככל שהאתר שלכם יופיע בין תוצאות החיפוש בצורה מושכת יותר, כך יקליקו עליו יותר. אחת הדרכים לשפר את תוצאת החיפוש עצמה היא להרחיב את תגי הכותרת. לפני מספר שנים גוגל ביצע שינוי בשדה תגי הכותרת כך שהתבסס על אורך של 512 פיקסלים לערך, אולם במאי 2016 הרחיב את המגבלה ל-600 פיקסלים. פירוש הדבר הוא יותר מקום לשלב מילות מפתח חשובות – נצלו זאת בתבונה כדי לתת לגולשים עוד מידע אודות תוצאת החיפוש שהם רואים לנגד עיניהם.

 seo-592740_640צעד 3: שפרו את תגי המטא (Meta Tags)

זכרו כי תגי המטא הם מה שמפריד בין גולש הסורק את תוצאות החיפוש לבין מבקר באתר שלכם:

  1. הוסיפו תיבול מעניין לכותרת. סקרנו את הגולשים, עוררו בהם עניין, היו ציוריים ונסו אפילו לעורר בהם רגש כלשהו. אמנם שילוב של מילות מפתח בכותרת הוא קריטי, אבל זכרו גם את אלמנט ההנעה לפעולה. כתבו את הכותרת כאשר אתם חושבים קודם כל על הגולשים, ורק אחר כך על קידום אורגני.

לדוגמה, אם בעמוד שלכם יש רשימה כלשהי, ציינו את מספר האלמנטים שבה (ראו את הכותרת של המאמר הזה); אם בעמוד יש סקירת וידאו אודות מוצר מסוים, ציינו זאת בכותרת; הזכירו מחירים או מבצעים וכן הלאה.

  1. אל תשכחו גם להשקיע מחשבה בתיאור המטא (Meta Description). מדובר בתג שאינו משמעותי למטרות קידום אתרים, ולכן אין צורך לאלץ את עצמכם לשלב בו מילות מפתח אלא אם הם משתלבות בו באופן זורם וטבעי. השתמשו בו כדי להשלים ולהרחיב את מה שנאמר בתג הכותרת, היו משכנעים ועודדו לפעולה.

צעד 4: השתמשו בריץ' סניפטס (Rich Snippets)

מדובר בכלי המאפשר לכם להציג הרבה יותר מידע בתוצאות החיפוש ולכלול בו אלמנטים שימשכו את תשומת לב הגולשים: תמונה שתעטר את תוצאת החיפוש, דירוג גולשים באמצעות כוכבים – ככל שהדירוג גבוה יותר, כך יותר גולשים יטו להקליק, מידע אודות העסק, כולל פרטי יצירת קשר, שעות פתיחה וכדומה.

קיימים סוגים נוספים של ריץ' סניפטס, כגון קטעי מוסיקה או פרטי אירועים קרבים, וניתן לרתום כל אחד מהם באופן יצירתי על מנת להשיג את המטרה: הפיכת המשבצת שלכם בתוצאות החיפוש לבולטת, מעניינת ומסקרנת יותר, מה שיגדיל את הסיכוי שגולשים יקליקו על התוצאה שלכם.