סוגים שונים של קמפיינים בפייסבוק

יולי 8, 2015 / קידום ושיווק באינטרנט

אין ממש צורך להציג את פייסבוק, אחת מהרשתות החברתיות המוכרות והמפורסמות ביותר ברחבי העולם. רשת חברתית זו הצליחה להגיע כמעט אל כל מדינה שמחוברת לאינטרנט ולכל אדם שמחובר לרשת. מסיבה זו שיווק באמצעות הפייסבוק הוא שיווק אפקטיבי (ברוב המקרים), ממוקד וכזה שמוביל לתוצאות. במאמר זה נתמקד באפקטיביות של פרסום בפייסבוק באמצעות קמפיינים בפייסבוק.

נוגעים במטרה- זוכים לתוצאה

אחד מערוצי השיווק המוצלחים ביותר כיום הוא ערוץ השיווק ברשת החברתית 'פייסבוק'.  ההחלטה לפרסם באמצעות הפייסבוק משמע ההחלטה לבחור ולשלוח את המודעה הפרסומית שלכם לקהל יעד ספציפי בו אתם בוחרים, דבר שכולל את המגדר שלו, הגיל, המצב המשפחתי, תחומי העניין שלו ועוד. היתרון המרכזי של קמפיינים פרסומיים בפייסבוק הוא כמובן התוצאה הסופית המוצלחת, אך מלבד זאת יש לו עוד כמה יתרונות:

  • חשיפה גדולה– כיוון שרשת הפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, ההחלטה על קמפיין פרסומי ברשת זו משמע חשיפה גדולה מאוד – גם בקנה מידה עולמי וגם בקנה מידה ישראלי (יחסית לסך האוכלוסיה כמובן).
  • עלות נמוכה יחסית– ניתן לפרסם בפייסבוק בתקציב של החל משקלים בודדים ועש עשרות אלפי שקלים והשמיים הם הגבול. היתרון – עם ידע ומיומנות רבה ניתן להביא לתוצאות יפות מאד גם בתקציבים צנועים של כמה מאות שקלים בחודש.
  • פרסום ממוקד– ניתן למקד את הפרסום שלכם לקהל יעד ספציפי ביותר.
  • מעקב– יש אפשרות לעקוב אחר הקמפיינים שלכם ולהורות על ביצוע כל מיני שינויים על מנת לזכות בתוצאות טובות ביותר. מערכת מנהל המודעות ידידותית למשתמש ומקל על העבודה.

ניהול קמפיינים

סוגים שונים של קמפיינים בפייסבוק

יש סוגים שונים של קמפיינים ברשת החברתית של פייסבוק, אם מדובר על קמפיין לייקים, קמפיין למטרת המרות,  re-marketing ועוד. הדבר הראשון אותו יש לקחת בחשבון טרם אתם בוחרים את הקמפיין הוא לבחור באותו מומחה בתחום שיעזור לכם להגיע להחלטה בדבר אותו קמפיין בפייסבוק שיתאים למטרה שלכם.

יש סוגים שונים של קמפיינים שמתאימים להגדלת התנועה לאתר האינטרנט שלכם, להגדלת החשיפה של הגולשים אליכם, הגדלת לייקים לדף מסוים אותו אתם משווקים, הגדלת המכירות ועוד. בכל קמפיין יש אפשרות לבחור בסט המודעות המתאים לכם, כאשר לכל סט תוכלו להגדיר תקציב ספציפי ואת השעה בה אתם מעוניינים שהמודעות יופיעו. שני סוגי קמפיינים ידועים מאוד וזאת משום התוצאות המוצלחות שלהם הם:

קמפיין לייקים– קמפיין שעיקרו להוביל אנשים ללחוץ לייק על עמוד ספציפי או מודעה ספציפית ועל ידי כך להיחשף למוצר, שירות או דף אינטרנט של העסק שלכם, אותם אתם מעוניינים לקדם. על מנת להתחיל קמפיין כזה יש להיכנס למערכת הפרסום של הפייסבוק, ליצור סט מודעות ולהגדיר את הקהל, המין, הגיל ופרמטרים נוספים. לאחר סיום תוכלו לראות את סט המודעות שלכם במנהל המודעות, לערוך ולשנות.

קמפיין רי-מרקטינג– דרך יעילה ביותר למכירה אונליין באמצעות הפייסבוק. בשיטה זו תוכלו לחשוף את המודעות שלכם רק לאנשים שביקרו בעבר באתר שלכם ונחשפו למוצר או שירות בו. כיוון שהאנשים שנחשפים למודעות של קמפיין זה הם אנשים שכבר הראו עניין במוצר או בשירות, התוצאות בדרך כלל מעולות. ניתן להחליט על תקציב מינימאלי לכמות קטנה של אנשים ועדיין לזכות בתוצאות טובות יותר מאשר קמפיין גדול שמגיע לעשרות אנשים שאף פעם לא גילו עניין במוצר. אגב, ניתן לבצע קמפיין רימרקטינג גם למטרת איסוף לייקים, אך זה פחות נפוץ.

קמפיין CPA המשמעות של CPA היא Cost Per Action, כאשר "אקשן" יכול להיות מגוון רחב של פעולות שתרצו שהגולש יבצע – קנייה, מילוי טופס, השארת ליד, שיחת טלפון ועוד. בדרך כלל הקמפיין יוביל לדף נחיתה ממוקד שכל מטרתו היא לגרום לגולש "להמיר" ולבצע את הפעולה אנו מצפים ממנו.

לסיכום, ניהול של קמפיינים ברשת החברתית פייסבוק יאפשר מיקוד של המודעה לפי קהל יעד ספציפי והשגת תוצאות אפקטיביות במידה ומנוהל נכון. בנוסף, בפייסבוק יש אפשרות למודל תשלום שייחודי לרשת (OCPM) ומאפשר מחיר אופטימאלי פר אלף חשיפות, המיתוג בו חברתי, כלומר נעשה מפה לאוזן, פייסבוק גם מאפשר פרסום באינסטגרם ומתכננים לנו עוד הפתעות מעניינות בעתיד הקרוב מאד!