דגשים לפרסום ממומן של אתרי סלולר

יולי 17, 2015 / קידום ושיווק באינטרנט

בשנים האחרונות ניתן לשמוע פעמים רבות את המשפט 'פרסום ממומן של אתר הסלולר שלכם יוביל אתכם לתוצאות הטובות ביותר'. במאמר זה נסביר מהו אותו פרסום ממומן, האם מדובר על אותו קידום שמוכר לנו לגבי אתרי אינטרנט שאינם סלולריים ומהם אותן נקודות שחשוב לדעת לגבי סוג זה של פרסום.

פרסום ממומן – על מה מדובר?

חברות רבות מציעות שירות של מומחים בתחום פרסום ממומן של אתרי אינטרנט ואתרי סלולר. חלק מהן מציעות קמפיין פרסומי, שהמשמעות שלו היא יצירת סדרת מודעות שהמשותף להן היא המטרה וקהל היעד. אחד מסוגי הפרסום הנדרשים ביותר בתחום השיווק והקידום של אתרי סלולאר הוא פרסום ממומן.

בדומה אל קידום ממומן של אתר אינטרנט רגיל, כאן המומחה מחליט על כל הקשור אל אסטרטגיית הפרסום המתאימה ללקוח שלו, אסטרטגיה שתוביל לחשיפת אתר האינטרנט, מוצר או שירות כלשהו לכמות גדול של לקוחות פוטנציאליים וגיוסם. המטרה העיקרית של המומחה שבוחר בשיטת פרסום ממומן לאתר הסלולרי של הלקוח שלו הוא שכמה שיותר גולשים ייחשפו לבית העסק וזאת על ידי שימוש במינימום משאבים.

אחת משיטות הפרסום הממומן הפופולארית ביותר היא בעזרת מערכת הפרסום של גוגל,  Google AdWords שמבטיחה חשיפה מקסימאלית וזאת על ידי קמפיין פרסומי ממוקד ומודעה שמופיע בחלק העליון או בצדדים, של פלט תוצאות החיפוש של גוגל. גוגל אדוורדס קיימת שנים רבות, ליתר דיוק משנת 2000, וכמובן שנועדה במקור לפרסום אתרים רגילים וכך ממשיכה עד היום. בשנים האחרונות, לאור השימוש הגבור בסמארטפונים, גוגל הכניסו המון פיצ'רים שנועדו לשכלל את הפרסום לסלולר בעשרות מונים.

פרסום בסלולר

מלבד גוגל אדוורדס, פלטפורמה פופולארית נוספת לפרסום סלולרי היא כמובן פייסבוק. כתבנו לא מזמן על סוגים שונים של קמפיינים בפייסבוק ומי שמעוניין להעמיק בנושא – מומלץ לקרוא.

קידום סלולר לעומת קידום אתר אינטרנט רגיל

קיימים מספר הבדלים בין קידום ופרסום אתרי סלולר ואתרים רגילים. המפרסם חייב לקחת בחשבון דגשים שונים היחודיים לפרסום סלולרי, כך למשל אם מישהו נתקע מחוץ לרכב וזקוק למנעולן כאן ועכשיו, וברדיוס הקרוב אליו – הוא כנראה יחפש בגוגל אחר מישהו כזה. המערכת של גוגל יודעת לזהות את המיקום הפיזי של הבנאדם ולהתאים לו מודעה רלוונטית. כמובן שזה תלוי גם במי שמנהל את הקמפיין אך כיום זוהי רק אחת מהאפשרויות ומהדגשים הייחודיים של פרסום סלולרי שחייבים לקחת בחשבון.

מלבד זאת, חובה לוודא שהאתר נחיתה אליו מפנים במסגרת הקמפיין הוא ידידותי לסלולר, ויש המעדיפים גם להפנות את הקמפיין ל2 עמודים נפרדים – האחד ספציפית למחשב שולחני והשני לגולשי סלולר.

פרסום ממומן של אתרי סלולר- דגשים

  • מחירים אטרקטיביים– אין הבדל משמעותי במחירי פרסום בסלולר לבין פרסום רגיל, אך עם ניהול נכון וביצועים טובים של הקמפיין, ניתן להוזיל עלויות בצורה משמעותית.
  • 24 שעות ביממה– כיוון שהסמארטפון איתנו לאורך כל היממה ניתן לומר שהפרסום אפקטיבי למשך כל היממה.
  • זמינות– הפרסום במובייל אפקטיבי במיוחד למי שצריך פתרון זמין ומהיר, כמו בעל מקצוע, משלוחי פיצה וכו'
  • קהל יעד רחב– בישראל יש כמות גדולה של משתמשים בסלולר, למעשה נכון לשנת 2015 היא אחת מהמדינות בהם שיעור השימוש בסמארטפון הוא אחד הגבוהים בעולם.
  • גוגל– גוגל משקיעה משאבים אדירים על מנת שהעולם יתקדם אל הסלולר בצעדי ענק. לשם כך, בין היתר, הוציאה לאחרונה עדכון אלגוריתם משמעותי שמטרתו לתת עדיפות לאתרים מותאמים לסלולר בתוצאות החיפוש, על פני אתרים שאינם מותאמים. במבחן התוצאה העדכון עשה הרבה פחות "זעזועים" מאשר היה מצופה אך יהיה מאד סביר להניח שזוהי רק ההתחלה וגוגל נותנים לבעלי אתרים עוד זמן כדי להתרגל ורוב הסיכויים שהעדכונים הבאים שיתייחסו לנושא הזה לא יהיו כל כך סלחניים.

 

לסיכום, פוטנציאל החשיפה של אתר אינטרנט בעקבות פרסום ממומן, ענק. מסיבה זו בשנתיים האחרונות ניתן לראות דרישה הולכת וגדלה של חברות, ארגונים, עסקים ועצמאיים למומחים בתחום פרסום ממומן של אתרי סלולר.