האם ניתן לבנות אתר מכירות מוצלח בסלולאר?

יולי 11, 2015 / בניית אתרים

אם נשים לשנייה את גוגל בצד ואת השינוי שהנחילה לציבור הגולשים ובעלי האתרים, כי התאמה של אתר למובייל תשפיע בצורה ניכרת על קידומו של האתר במנוע החיפוש, ונתמקד דווקא במהות הגלישה אותה חווה הלקוח, הצרכן – זה שמחפש שירות או מוצר כלשהו באמצעות הסמארטפון או הטאבלט שלו, חווית משתמש הפכה להיות סיסמא קבועה המנחה ומשפיעה על כולנו.

היא שתקבע את רמת החשיפה של האתר, את הזמן שבו נרצה לגלוש וכמובן גם כאן גוגל נכנסה לתמונה. במאמר הבא בחרנו לעסוק דווקא בהתאמה של אתרי מסחר מה שנקרא בשפה הפשוטה חנות וירטואלית לסלולאר.

אז מה זה בכלל חנות וירטואלית מותאמת לסלולאר?

חנות וירטואלית מותאמת, היא כזו אשר עברה  שדרוג טכנולוגי (או נבנתה מראש ככה) וכעת היא מתאימה גם עבור גולשים שמעוניינים לבצע רכישות דרך הסמארטפון האישי שלהם ולא דרך המחשב. תחום המסחר האלקטרוני עבר שינוי עצום בשנים האחרונות. אם עד לא מזמן היינו יכולים לבצע רק רכישות ספציפיות של ספרים ותקליטים, היום כמעט ואין מוצר אותו לא ניתן לרכוש באינטרנט. בדרום קוריאה לדוגמא הלכו עם העניין צעד אחד קדימה. שם הצרכנים יכולים לרכוש את מוצרי המזון דרך קיר וירטואלי עצום, אשר הוצב בתחנת הסאבווי בדרכם חזרה הביתה. זה מה שנקרא יעילות וניצול זמן מקסימליים.

אתר איקומרס

אז למה זה כל כך חשוב?

עד לא מזמן בעלי אתרים שבחרו למכור שירותים ומוצרים מסוגים שונים דרך האינטרנט, זכו לחשיפה, הכרה וכמות נכבדת של גלישות ורכישות, נהנו מהיתרונות המופלאים של הרשת האינטרנטית ומהעובדה שאנשים רבים מעדיפים  את חווית הרכישה האינטרנטית על פני הרכישה המסורתית. אביזרי אופנה, ציוד לבית הספר, קוסמטיקה, כלי בית ומטבח – כל אלה הם רק חלק קטן מהמוצרים אותם אנו יכולים לבחור על פי טעמנו האישי מבלי לזוז מילימטר אחד מהכסא. עם מהפכת הסמארטפונים שהפתיעה את כולנו ועדיין ממשיכה לפרוץ דרכים חדשות, זה היה רק עניין של זמן עד שגם פעולה זו תעבור שינוי. אותו אחוז גולשים שהעביר את חווית הקנייה שלו לרשת רק הולך וגדל מיום ליום, רק שאותן רכישות החלו גם הן לעבור שינוי ולהתבצע דרך אותם סמארטפונים. כאן טמונה החשיבות של התאמת החנות הוירטואלית לסלואר.

  • אותה חנות שעד לא מזמן הייתה פעילה רק במחשבים רגילים ועברה התאמה מושלמת לסמארטפונים, כעת נהנת משימור של הלקוחות הקודמים שלה שעברו לרכוש דרך הסלולאר ואף מניעה לקוחות חדשים לרכוש באותה הדרך.
  • כולנו חיים בסביבה לחוצה, דינאמית אינטנסיבית ולכן רבות הפעמים בהן אנחנו בוחרים לעשות את הדברים תוך כדי תנועה. אם זה בתחבורה ציבורית, בזמן הליכה או בכל מקום אחר בו אנו נמצאים. זה חוסך לנו זמן וזה בעיקר קל. לכן חשוב להקל על הגולש כמה שניתן ולבצע את ההתאמה הזו בצורה מושכלת.
  • הסמארטפונים הפכו להיות מחשבי הכיס עבור רבים מאיתנו ועסק שמשכיל להבין את זה, עושה הכל כדי להקל על הלקוח שלו, יצליח גם למקסם את הרווחים ואת היעילות שברכישה בדרך טכנולוגית מתקדמת זו.
  • מחקרים מוכיחים כי אתרים שעוברים התאמה לסלולאר על פי כל או לפחות רוב הדגשים, זוכים לקידום אורגני משמעותי בגוגל מה ששוב, ממקסם מכירות, מניע לפעולה ומשמר את העסק במקומות טובים.

על מה חשוב לשים דגש כאשר מבצעים התאמה של חנות וירטואלית לסלולאר?

  • מהירות הטעינה – אחד הגורמים החשובים המשפיעים על הקידום של החנות הוא מהירות הטעינה של האתר, וכדאי לשים על כך דגש. באמצעות כלי אותו פיתחה גוגל, ניתן לבדוק את הציון שמקבל האתר המותאם שלכם ולשפר אותו במידת הצורך.
  • אפליקציה היברידית – קלות העדכונים אותם ניתן להכניס באפליקציה זו גבוהה, מה שמאפשר להשיג את השינוי בצורה מיידית מבלי לעדכן את האפליקציה בשונה מאפליקציות אחרות. בנוסף שימוש באפליקציה זו יעילה בביצוע פעולות הקשורות לתחום השיווק, פרסום ובנייה של מותג בצורה יעילה במיוחד.
  • בחירת החברה או הפרילנסר שיעשה זאת עבורכם – אין ספק כי התאמה של אתר לסלולאר היא עבודה למקצוענים בלבד ולכן כדי שתשיגו את כל המטרות ובאמת תצליחו לייעל את הגישה לחנות שלכם, חשוב לבחור בגורם המתאים שיעשה זאת תוך התאמה מושלמת לצרכים שלכם ושל הלקוחות שלכם.

למידע נוסף, אל תפספסו את המאמרים הבאים: