4 טיפים עדכניים לקידום אתרי סלולר

יולי 5, 2017 / קידום ושיווק באינטרנט

בשנת 2017, קידום אתרי סלולר הוא חשוב מתמיד. מחקרים רבים מהשנים האחרונות מראים שהגלישה באינטרנט דרך המובייל עקפה את הגלישה דרך הדסקטופ, ולא רק שאנשים גולשים יותר במובייל, הם גם מבצעים בו יותר חיפושים – מידע חיוני לכל מי שיש לו אתר אותו הוא מעוניין לקדם במנוע החיפוש גוגל.

גוגל עצמה לוקחת את נושא המובייל ברצינות רבה – החברה הודיעה שהחל מהשנה הבאה (2018) האינדקס שלה, שעד כה נתן עדיפות לאתרי דסקטופ, יתחיל לתת עדיפות לאתרי מובייל. כלומר, יכניס לאינדקס קודם כל את גרסת המובייל של האתר, ולפי גרסה זו יקבע את דירוג האתר גם בחיפושים מהדקסטופ וגם בחיפושים מהמובייל. לכן, כל מי שמתכנן ללמוד בקרוב קידום אתרים קורס בתחום יכלול בהכרח את הנושא של אופטימיזציה למובייל.

דו"ח של חברת מחקר הצרכנות Hitwise מהשנה האחרונה מראה כי בארצות הברית, 58 אחוזים מהחיפושים באינטרנט מתבצעים במובייל – יותר ממחצית. הגרף הבא, שלקוח מהמחקר, מראה את שיעור החיפושים שהתבצעו במובייל עבור 11 קטגוריות:

mobile use

נתון חשוב נוסף הוא רכישות שמתבצעות דרך המובייל, כי הן מעידות על שיעור ההמרה של גולשים באתר. מחקרים בנושא מראים כי גולשים שמבצעים חיפושים בסמארטפון מראים כוונת רכישה גבוה יותר, כאשר 50 אחוזים משתמשים בו כדי לקבל החלטה אם לרכוש משהו – ו-78 אחוזים מהם אכן מבצעים בסוף את הרכישה דרכו.

לאור נתונים אלה, כיצד כדאי היום לקדם אתרי סלולר? הנה ארבעה טיפים שימושיים שיעזרו לכם להתאים את אתר הסלולר שלכם לדרישות של גוגל.

1. צמצמו מודעות פופ-אפ

מכירים את זה שאתם נכנסים לאתר כלשהו בסמארטפון, ומייד משתלטת על המסך מודעת פופ-אפ אימתנית שמבקשת מכם להירשם לרשימת התפוצה? במקרים רבים זה עושה חשק לצאת מהאתר ולא לחזור, ויש אנשים שאכן עושים זאת. מודעות קטנות, או כאלה שמבקשות לברר פרטים חיוניים (כמו גיל, אם האתר מוגבל לגילאים מסוימים) זה עוד בסדר, אבל ריבוי מודעות פופ-אפ, ומודעות פופ-אפ שמסתירות את התוכן באתר, אלה דברים שפוגעים בחוויית המשתמש, וכתוצאה מכך גם ב-SEO.

למעשה, גוגל הכריזה לפני כמה חודשים שהיא תעניש כל אתר שגרסת המובייל שלו מציגה מודעות פופ-אפ או באנרים פרסומיים המפריעים למשתמשים לגלוש. אז לא כדאי לעצבן את גוגל – פשוט הימנעו מכך מראש.

2. התאימו את כותרות ותיאורי העמודים למסך המובייל

אלמנט קטן אך בעל השפעה על קידום אתר הוא הכותרת הראשית של האתר והתיאור והתמציתי שמופיעים בתוצאה שלו בגוגל, ונקראים בהתאמה Title Tag ו-Meta Description. בתמונה הבאה, ה-Title מודגש בוורוד וה-Meta Description בסגול:

title and meta description

מאחר שמסך המובייל קטן ממסך הדסקטופ באופן ניכר, יש משמעות לאורך הכותרת ולתיאור של האתר שמוצגים בתוצאות החיפוש. אם אתם חושבים שכדאי שהם יהיו קצרים יותר – אתם צודקים. כאשר הם ארוכים מדי, גוגל עשויה לקטוע אותם באמצע, וכך הגולש שניצב מול תוצאת האתר שלכם לא רואה את כל המידע שהכנסתם – וזה עשוי לגרום לכך שלא ייכנס לאתר. למרות שבאופן רשמי גוגל מאפשרת שהכותרת תהיה באורך 78 תווים והתיאור באורך 130 תווים, עדיף ששניהם יהיו קצרים יותר.

3. האיצו את מהירות הטעינה של האתר

אחד הדברים שיכולים להוציא אנשים מדעתם הוא כאשר הם מנסים להיכנס לאתר כלשהו והאתר פשוט לא עולה, או עולה באיטיות רבה. זו בעיה שנוגעת גם לדסקטופ, אך במובייל היא עלולה להחמיר, כי אתרים מסוימים פשוט כבדים מכדי להיטען כראוי במכשיר הקטן. זאת בעיה חמורה, כי 40 אחוזים מהגולשים לא ימתינו יותר משלוש שניות עד שאתר ייטען; ואם לא ייטען במהלך זמן זה, הם פשוט ינטשו אותו.

אז מה עושים? מפחיתים מהעומס על האתר על ידי טיפול בגורמים שמאטים אותו בצורה משמעותית: מספר רב של תמונות, תמונות שגדלי הקבצים שלהן גדולים שלא לצורך, אלמנטים של JavaScript ו-CSS ועוד. כלי שימושי באמצעותו ניתן להבין מה מכביד על האתר הוא Google PageSpeed Insights, שגם מעניק עצות כיצד לשפר את המצב.

4. הקפידו על עיצוב פשוט ואפקטיבי

כאמור, מסך המובייל הוא קטן. לכן, המסרים באתר מובייל חייבים להיות ברורים ותמציתיים, והעיצוב שלו ידידותי ונוח. לא מומלץ להעמיס יותר מדי תוכן וגרפיקה בעמודים באתר, כי הגולשים יתקשו למצוא בו את מה שהם מחפשים. תפריט באתרי מובייל צריך להיות תמציתי ויעיל – מומלץ לקצר את שמות הקטגוריות בו אם הן ארוכות, ולצמצם את תתי-הקטגוריות שנפתחות מכל קטגוריה. כדאי למקם שדה חיפוש בראש דף הבית, לחיפוש מהיר, למי שלא מעוניין להתחיל לנבור בתפריט. בנוסף, הקריאות לפעולה באתר ("הירשמו", "רכשו") צריכות להיות בולטות וממוקמות בחלקו העליון של כל עמוד, כדי שהגולשים לא יפספסו אותן. טיפ נוסף הוא להפוך את מספר הטלפון וכתובת המייל שרשומים ב"צור קשר" ללחיצים – כך שהגולש יוכל ליצור עמכם קשר בנוחות ובמהירות.

סיכום

קידום אתרים סלולריים זה לא בשמיים – העיקרון שצריך להנחות אתכם לאורך כל הדרך הוא יצירת חוויית המשתמש הטובה ביותר. חשבו על החוויות שלכם מגלישה באתרי מובייל ופעלו כדי לצמצם כל אי-נוחות שעשויה להיווצר.