חידושים בכלי הפרסום של גוגל

אוקטובר 14, 2015 / קידום ושיווק באינטרנט

במציאות של היום כמעט ולא קיים עסק אשר מכבד את עצמו ולא מפעיל ומתחזק באופן שוטף אתר אינטרנט ובו הוא מציג את העסק שלו ומוצריו. בעידן בו אנו חיים במקום לחפש בעל מקצוע או שירות בדפי זהב או, היום כולנו שואלים את גוגל. האינטרנט הפך להיות מנוע חיפוש של החיים שלנו וגוגל כמובן בתור מנוע החיפוש המתקדם והמוביל כיום, הוא זה שנותן לנו מענה על כל שאלה.

איך מגיעים לעמוד הראשון של גוגל?

התחרות על הופעה בעמוד הראשון של גוגל הפכה להיות משאת נפשם של כל העסקים, קטנים כגדולים כאחד.

על מנת לעשות זאת רובם נעזרים בחברה חיצונית, לרוב חברה המתחזקת עבורם את האתר והופכת אותו לאטרקטיבי יותר, נכון יותר, יעיל יותר ועושה את כל מה שגוגל מבקש זאת במטרה להגיע למקום הראשון בעמוד החיפוש של גוגל. גוגל הגדירה קריטריונים ברורים לאלגוריתם שבה היא קובעת את המקום של האתר שלכם בתוצאות של מנוע החיפוש שלה, ואחת לכמה זמן היא מעדכנת אותו על ידי הוצאות עדכונים שונים לציבור הרחב.

מקדמי אתרים רבים נשחמים עם גוגל כל הזמן במשחקי חתול ועכבר, אך בפועל גוגל תמיד מכניסה פרמטרים חדשים שהיא רואה לנכון בתור קריטיים עבור הגולשים שלה, וטורפת את הקלפים מחדש. למעשה, באמצעות אותן הודעות  שגוגל דואגת לשחרר למשתמשיה אחת לתקופה, היא דואגת לבצע עדכון שוטף של האתרים על ידי המשתמשים, אך בעקיפין היא דואגת לאופטימיזציה עבור הגולשים על מנת לתת להם בדיוק מה שהם צריכים. על כן, השינויים התכופים באלגוריתם החיפוש של גוגל, דוחף יותר ויותר בעלי עסקים לחפש אפשרויות פרסום וערוצי שיווק יציבים יותר – כמו פרסום ממומן למשל.

פרסום בסלולר

חידושים בתחום המובייל

הסלולר ללא ספק כבש את עולם הפרסום המקוון בשנים האחרונות. התאמת אתרכם לסלולר כיום היא בגדר חובה. שיווק ממוקד עבור הלקוחות הוא דבר שכל חברה וארגון שואפים אליו. באופן כזה הארגון לא מבזבז משאבים כספיים ולכן משגר את הפרסומות אך ורק לקהלי היעד הפוטנציאליים, כלומר אינו מבזבז זמן וכסף על מי שאינו רלוונטי מבחינת הארגון. אז את קוד הרימרקטינג של גוגל כבר כולנו מכירים והוא אחד הכלים היעילים ביותר לשיווק והנעה לרכישה באמצעות הופעה חוזרת של דף שביקרתם בו בזמן שאתם בתיבת הדואר שלכם, בדף הפייסבוק או בחיפוש בגוגל. לטיפים נוספים על קידום בסלולרי.

לאחרונה, השיקה גוגל חידוש שאמור להגיע אל לקוחות המובייל באופן דומה לעקרון הרימרקטינג. חידוש זה יאפשר למשתמש לקבל את הפרסומת שהמשווק רוצה להגיש לו בנקודה קריטית.

למעשה, אם אני רשום למועדון לקוחות כזה או אחר באמצעות הדואר האלקטרוני שלי אני אקבל ממנו באמצעות גוגל פרסומת שמיועדת לי אישית, עבור שירות שבעבר חיפשתי או התעניינתי בו, זאת בזמן שאני קורא את הדואר בחשבון הג'ימייל שלי, לפני שאני רואה סרטון ביוטיוב ועוד. באמצעות שדרוג זה, יכולים המשווקים למקסם עוד יותר את הסיכוי שהלקוחות הפוטנציאליים יבצעו רכישה, היות וזהו מועדון לקוחות שהם רשומים אליו, ושירות או מוצר שהם התעניינו בו.

כלי נוסף שגוגל השיקה אל קטגוריית המובייל הוא פרסום של אפליקציות כאשר הפרסום של האפליקציה מתבצע דרך הכלים השונים של גוגל כמו יוטיוב, גוגל SEARCH, גוגל PLAY  ועוד. גוגל בעצם לוקחת קטעי וידאו ותמונות מן האפליקציה ובונה מהם פרסומת.

חידושים ברשת האינטרנט

אחד החידושים אותו גוגל  מנסה כבר מספר חודשים להכניס ללא הצלחה הוא מעקב אחרי הקישורים אשר מועלים לאתרים השונים. כעת על פי גורמים רשמיים בגוגל יהיה ניתן בזמן אמת לעמוד על איכותו של קישור שמתווסף לאתר או מוסר ממנו ובהתאם לכך יקבע בזמן אמת הדירוג של האתר, כלומר יעלה או ירד בדירוג החיפוש. בתחום האדוורדס שהוא הפרסום בתשלום של גוגל ומקור ההכנסות מספר אחת שלה, השינוי המשמעותי ביותר שאנו צופים לראות בזמן הקרוב הוא תשלום עבור חשיפה ממשית. הרי עד עכשיו מי ששילם לגוגל עבור אלף חשיפות, לעיתים מחויב גם אם הלינק של האתר שלו לא נראה לעין, אך מעתה אך ורק לינק שהיה נראה לעין יחוייב על ידי גוגל.