דברים שאפשר לעשות עם  QR CODES

ספטמבר 20, 2015 / קידום ושיווק באינטרנט

הברקוד נקרא בעברית קוד קוים והוא מכיל אותיות או ספרות שאפשר לקרוא באמצעות מצלמת המובייל. הברקוד הומצא כבר בשנת 1948 על ידי הממציאים ברנרד סילבר וג'וזף וודלנד ובשנת 1971 פיתחה אותו חברת IBM. קיימים שני סוגים מרכזיים של ברקודים- הראשון הינו ברקוד חד- מימדי, הברקוד כולל כ- 8-20 אותיות וספרות. הברקוד השני הינו דו- מימדי והוא כולל הרבה מאוד נתונים ותווים.

איך נראה ברקוד QR ובמה הוא שונה מהברקוד הרגיל?

קוד QR הינו בר קוד בעל צורה ריבועית והוא מקודד את הטקסט באופן ויזואלי- גראפי. ברקוד זה הומצא בשנת 1994 ביפן במטרה לאפשר פענוח מהיר. בתחילת דרכו הוא שימש לקידוד חלפים. במאה ה- 21 הפך הברקוד לפופולארי והחלו להשתמש בו בכל רחבי העולם וכמובן- במוביילים.

QR Code

קוד QR נראה כריבוע ומכיל שלושה ריבועים קטנים בשלושת צדדיו, הריבועים הללו הינם עוגנים, בין הריבועים הללו יש קו מקווקו שהאדם מתקשה לזהות. ריבוע קטן עוד יותר נמצא בפנים. ליד הריבועים הגדולים מקודד הקוד. קוד QR שונה מבר קוד רגיל במספר התווים- ה- QR יכול להכיל כ- 2000 תווים- בניגוד לברקוד הרגיל שכולל מספר מזהה בלבד וניתן לכתוב את התוכן שלו פעמיים כך שלא ייווצר מצב של מחיקה.

למה הוא כל כך טוב לעסקים?

הברקוד מאפשר ללקוחות לקבל מידע במהירות ומסייע לחברות ובעלי עסקים רבים. הברקוד הנגיש הינו קל ונוח לשימוש, ניתן לקרוא אותו באמצעות מוביילים אשר כוללים מצלמה וניתן לעצב אותו באופן שיתאים למותג שמפרסמים. בצורה זו אפשר להוביל את העסק להצלחה.

ניתן להשתמש בברקוד בדרכים שונות- אפשר לייצג לינק לאתרים על ידי הורדת תוכנה למובייל או הפנייה אל האתר של בית העסק. בצורה זו אפשר לסרוק אותו בקלות. הלינק יכול להכיל קישור לעמוד העסקי בפייסבוק, יכול להכיל מפה לעסק, יכול להוביל לסרטון ביוטיוב, יכול להוביל לטקסט שיווקי, יכול להוביל לחנות אפליקציות ולעודד את הלקוח להוריד את האפליקציה של בית העסק, יכול להוביל לעמוד נחיתה בו יכול הלקוח הפוטנציאלי להשאיר פרטי התקשרות ועוד.

כיום, למרבית המוביילים יש מצלמה כך שהברקוד פונה לקהל יעד נרחב. כמו כן, ניתן להוסיף את הברקוד לפוסטרים ולגרום לאנשים להסתקרן ולסרוק אותו.

מעבר לשיווק המוצר או השירות ניתן להוסיף את הברקודים למודעות כדי לספק מידע לגבי נושא חשוב ולהביאו למודעות הציבור. נוסף על כך, אפשר להוסיף את הברקוד לכרטיסי ביקור כאשר הברקוד יכיל פרטים שמופיעים על כרטיסי הביקור (פרטי החברה, אי מייל, טלפון, פלאפון ועוד), מסתבר שאנשים מעדיפים לסרוק את הכתוב מאשר לקחת כרטיס ביקור. אופציות נוספת יהיו לצור ברקודים אשר יפנו את הסורקים לסרטוני הסברה מגוונים, יפנו את הסורקים לזימון תורים ועוד. כמו כן, אפשר להוסיף את הברקוד להזמנות לחתונה ולאשר דרכם הגעה ועוד.

פרסום מהיר וממוקד- בדיוק מה שנחוץ היום

בעידן המודרני בו כמות העסקים והחברות רבה, התחרות קשה והמתמודדים משתמשים במגוון כלים שיווקיים שמטרתם לקדם את העסק ולהביאו למודעות הציבור חסר הסבלנות, מסייע ה- QR לפרסם שירותים ומוצרים במהירות, כל זאת באמצעות מכשירי המובייל. כידוע, אנו משתמשים במובייל לאורך כל שעות היממה כך שהוא תמיד איתנו ותמיד ניתן לצלם את הקוד ולקבל מידע אודות בית העסק, מכאן ששיטת השיווק הזו יעילה ועונה על הצרכים של הלקוחות.

קיראו עוד טיפים שיווקיים:

·         7 דרכים לקדם את האפליקציה שלכם

·         3 סיבות להתאים את האתר לגולשי סלולר

·         3 דרכים לקידום אופטימלי של אתרי סלולר