אתר רספונסיבי או אתר מובייל נפרד?

יוני 20, 2015 / מדיה חברתיות

מבט מהיר בהולכי הרחוב, הנוסעים באוטובוסים, הנוסעים ברכבת, העובדים אשר נמצאים אתכם במשך שעות היום או המשוטטים בקניונים יגלה מייד כי כולנו עסוקים במובייל שלנו. קשה למצוא אדם שלא מחזיק במובייל ביד או בתיק ושאינו מקדיש לחברו לפחות מספר שעות בכל יום.מעבר לשיחות שאנו מנהלים, להודעות שאנו שולחים, לבחינת המיילים שקיבלנו, למשחקים שאנו משחקי כדי להעביר את הזמן, לצפייה בשעה, לשמיעת מוסיקה וכו' אנו גם משתמשים במובייל כדי לרכוש מוצרים או כדי לקבל מידע על שירותים ומוצרים שאנו מעוניינים לקנות בעתיד. מנגד- בצד השני, המוכרים- כלומר בעלי האתר וכן מקדמי האתרים משקיעים רבות כדי לצור אתרים תדמיתיים אשר נראים ברורים, מזמינים ומאפשרים לגולש ליהנות מחוויית רכישה נעימה ומהירה אשר מתאימה לקצב חייו המהירים ואינה מעכבת אותו.

אתרים סלולריים

מה זה אומר חווית רכישה טובה?

כדי להעניק חווית רכישה טובה צריך לאפשר לגולש לקבל את כל המידע אודות השירות או המוצר שהחברה מספקת. הגולש הממוצע ירצה לדעת כיצד משתמשים במוצר או בשירות, כיצד הוא נראה, מהן האותיות הקטנות, האם הוא מגיע עם אחריות, כמה הוא עולה, כיצד ניתן לשלם עליו, כמה זמן הוא מחזיק מעמד וכו'- כל מקרה לגופו. ככל שהמידע נגיש ומזמין יותר, ככל שהאתר מכיל מבצעים, הנחות וכו' כך מרגיש הגולש טוב יותר ונהנה להשתמש באתר.

כדי לצור אתר מובייל אשר יאפשר לגולשים שימוש יעיל ונוח ויוביל להגדלת כמות הלקוחות ניתן לבנות אתר מותאם למובייל או לחילופין- אתר רספונסיבי. אתר רספונסיבי יהיה בעל קוד גמיש כך שהוא יוכל לבצע שינויים בהתאם לגודל המסך או לגודל המכשיר באופן אוטומטי. בצורה זו יוכל הגולש לראות את האתר באופן שונה כאשר ישתמש במובייל, במחשב בביתו או בטאבלט אך התוכן והעיצוב של האתר יישארו זהים, יהיו מסודרים בהתאם לרזולוציית המסך על מנת להעניק חוויית משתמש מירבית בכל פלטפורמה.

בניגוד לאתר הרספונסיבי, אתר מובייל לרוב יהיה בנוי בצורה נפרדת ובלתי תלויה מהאתר הרגיל. ברוב המקרים, זהו פתרון פחות מומלץ לצרכי קידום אתרים, ומתאים בעיקר לאתרים ותיקים אשר להפוך את האתר הנוכחי שלהם לרספונסיבי זהו עסק יקר מאד עבורם – ולא בהכרח משתלם.

הקמת אתרים

הן האתר הרספונסיבי והן אתר המובייל מתאימים לצרכים שונים ולכן התשובה איזה אתר עדיף אינה חד משמעית ולכל לקוח יתאים אתר מסוג אחר.

יתרונות של אתרים רספונסיביים

היתרון של אתרים רספונסיביים הינו ברור: תחזוקה של אתר אחד ויחיד. הן מבחינת עלויות דומיין, אחסון, ניהול ועדכון התכנים באתר ועוד.

יתרון מובהק של אתרים רספונסיביים בהיבט של הSEO (קידום אתרים במנועי חיפוש) היא שלא צריך להתעסק עם כמה URL (כתובות של אתרים) אלא יש גרסה אחת ויחידה של עמודי האתר. למעשה, זוהי השיטה המומלצת רשמית על ידי גוגל לכל הקשר להקמת אתרים ידידותיים לסלולר. כל מי שבונה אתר כיום – השיטה המומלצת היא לבנות אתר רספונסיבי. אתר מובייל נפרד, מתאים כאמור – לאתרים קיימים וותיקים.

חסרון של האתר הרספונסיבי הוא בשטח הפרסום- בהשוואה לאתר המובייל קשה יותר לשלוט בשטחים הללו כאשר משתמשים בו.

בניית אתר רספונסיבי

יתרונות של אתרי מובייל

לאתר מובייל נפרד יש יתרון במובן הזה שיש עליו שליטה נפרדת לחלוטין מהאתר הרגיל. זה שימושי במיוחד כאשר רוצים להעביר מסר אחר לגולשי סלולר. באופן כללי, אתרי דסקטופ (מחשב שולחני) יותר מתאים לגולשים שנמצאים בmode של מחקר וקריאה. אתרים סלולריים מתאימים יותר למי שרוצה מידע כאן ועכשיו – זה יכול להיות חיפוש של שירות או מוצר מסוים בצורה מהירה ככל הניתן.

כל אחד והאתר שמתאים לו

לאחר שבוחנים את היתרונות והחסרונות של כל אופציה ואת ההבדלים בין אתר המובייל לבין האתר הרספונסיבי ניתן לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר. כעיקרון, אם האתר שלכם פשוט, מכיל אינפורמציה רבה ותדמיתי ביותר יתאים לכם להשתמש באתר רספונסיבי משום שהוא יהיה כלכלי יותר, יעוצב בצורה טובה יותר ויהיה חכם יותר מבחינה טכנולוגית. במידה והאתר שלכם מורכב- כולל חווית משתמש מסובכת ובמידה והגלישה במחשב שונה מהגלישה במובייל מומלץ לתכנן גרסת מובייל מתאימה.

אם אתם מתלבטים בין אתר רספונסיבי ובין אתר מובייל, תוכלו לפנות למומחים בתחום ולקבל ייעוץ מקצועי. בצורה זו תוכלו לבחור באתר המתאים ביותר עבורכם.

כדי שלא נשאיר אותכם לבד, במידה ואתם מחפשים מערכת פשוטה וחכמה לעיצוב וניהול של אתר רספונסיבי (ללא ידע בקוד), אנחנו ממליצים לכם לבדוק את Flex.ly – הדור הבא של בניית אתרים רספונסיביים.