אתר מובייל ייעודי אל מול אתר רספונסיבי

ספטמבר 15, 2015 / בניית אתרים

 

כיום, כולם שקועים במובייל- הצעירים שמקבלים מובייל כבר במהלך היסודי, בני הנוער, הנערים והנערות, המבוגרים ואפילו הסבים והסבתות- כולם מסמסים, גולשים באתרים, מתעדכנים בנוגע לנושאים שונים, משחקים, קוראים מיילים ומבצעים רכישות- ניתן לומר שהמובייל הפך לחברו הטוב של האדם (קצת עצוב אבל מה לעשות).

מעבר להרי האתרים הסלולריים נמצאים בעלי האתרים אשר משקיעים מאמצעים ביצירת אתרים רספונסיביים (- גם אתרים אלו מאפשרים לגולשים לגלוש באתרים, לקבל מידע על שירותים ולבצע רכישות. בהקשר זה – כדאי גם לקרוא את המאמר שלנו אתר "בניית אתר סלולרי או הקמת אפליקציה?". כמובן שהשאיפה של בעלי העסקים היא לגרום לגולשים לבצע עסקאות- לקבל מהם שירותים ולרכוש מוצרים ועל כן הם מקפידים לספק את כל המידע הדרוש אודות המוצר או השירות שהם מוכרים. מכיוון שלגולש הממוצע אין סבלנות רבה עליהם לצור מידע מעניין, ברור, מרשים וייחודי אשר יגרום לגולש להישאר באתר ולהשתמש בשירותיו.

גלישה מהטאבלט

מהו אתר רספונסיבי? יתרונות וחסרונות

אתר רספונסיבי ניחן בקוד גמיש כך שהוא יכול להשתנות באופן אוטומטי ולהתאים את עצמו למכשירים שונים כמו למשל- למובייל, למחשב הביתי או לטאבלט. התכנים יהיו באותו הסדר, העיצובים יישארו אותו הדבר אך האתר יראה אחרת בכל מכשיר. הדגש הוא על כך כי חווית המשתמש לא תפגע. כמו כן, יש משמעות שיווקית אדירה לשרת לגולשים שלכם אתר מותאם.

לאתר רספונסיבי יש יתרונות רבים- בעל האתר מתחזק בפועל רק אתר אחד כך שהוא חוסך כספים. אין צורך להחזיק 2 שרתים ולעדכן 2 אתרים שונים והגולש מקבל מענה מותאם אישית באתר אחד שבנוי בצורה חכמה וגמישה. כמו כן, אין צורך לעבוד עם כמה כתובות משום שיש רק גרסה אחת. זהו יתרון בולט בהיבט של SEO (קידום אורגני) שכן מצב זה מונע בעיות שיכולות להיווצר עקב תוכן משוכפל או בנייה רשלנית של אתר מובייל בנפרד מהאתר הראשי.

למרות היתרונות יש לאתר הרספונסיבי חיסרון- יותר קשה לשלוט בשטחי הפרסום ובדקויות שונות מאשר באתר המובייל הנפרד, הנבנה באופן ספציפי וממוקד עבור הגולש הסלולרי. לא פעם יש אלמנטים שונים אשר נרצה לוותר עליהם באתר המובייל שלנו, וכאשר צריך יותר שליטה באופן משמעותי (למשל באתרי מסחר) – כך גובר השיקול של הקמת אתר מובייל נפרד ולא אתר רספונסיבי.

אתר מובייל נפרד

מהו אתר מובייל נפרד? יתרונות וחסרונות

כפי שכתבנו, כיום כמעט לכולם יש מכשיר סלולרי ומרבית האנשים אשר משתמשים במובייל גולשים בו יותר שעות מאשר במחשב משום שניתן לגלוש בו בכל מקום והוא תמיד איתנו. מכיוון שהשימוש כה רב, מחליטים בעלי עסקים רבים להקים אתר מותאם או אתר ייעודי למובייל, בצורה זו הם יכולים לאפשר ללקוחות לגלוש מכל מקום, ליצור קשר בקלות על ידי לחיצה על המספר ולהגדיל את כמות הלקוחות שלהם באופן משמעותי.

אתרים נפרדים למובייל הינם אתר שנבנים באופן מיוחד עבור הנייד והם נפרדים מהאתרים שנמצא ברשת. האתר הייעודי מאפשר למשתמש ליהנות מחוויית גלישה ייחודית אך מכיוון שהעיצוב והכתובת של האתר שונים עלול התוכן להיות קצר יותר ולהשאיר את הגולש עם שאלות ומחסור בידע אך בשל הסיבה הזו האתר מהיר יותר ובהחלט ניתן לומר כי זהו יתרון משמעותי משום שלגולשים אין סבלנות לחכות עד שהאתר יעלה ובמידה והדבר ייקח זמן הם לא יגלשו בו יותר.

אתר מובייל נפרד הוא פתרון מצוין לעסקים ותיקים שיש להם אתר מיושן או מסיבות כאלו ואחרות לא רוצים לבצע לו התאמה לרספונסיביות, ומעדיפים להקים אתר מובייל ייעודי.

אז במה לבחור? תלוי…

גם לאתר הרספונסיבי וגם לאתר הנפרד למובייל יש יתרונות וחסרונות ויש כמה גורמים שצריך לקחת בחשבון על מנת לדעת מה עדיף. בית היתר:

  • תקציב
  • האם כיום יש אתר?
  • מהו אופי האתר ורמת המורכבות
  • עד כמה יש דגש לקידום אורגני
  • ועוד…