קידום אורגני של תמונות ואתרים מבוססי תמונות

אוקטובר 4, 2015 / קידום ושיווק באינטרנט

רוב אתרי האינטרנט מכילים תמונות, לתמונות יש חלק חשוב במבנה העיצובי של האתר וחווית הגולש. אך למרות זאת ישנה נקודה שאותה רבים מזניחים בקשר לתמונות, לפעמים אנו שוכחים או מתעלמים מהעובדה שהתמונות יכולות לסייע לנו בקידום האורגני של האתר.

ישנם לא מעט חיפושים ויזואליים במנועי החיפוש, כלומר חיפושים המבקשים למצוא תמונות בנושא מסוים. תמונות יכולות להביא תנועה רבה של גולשים אל האתר ואך לסייע לקידום האתר בחיפושים רגילים. כל אתר צריך לתת את תשומת הלב הראויה לתמונות שלו מנקודת המבט של ה SEO ובמיוחד אתרים מבוססי תמונות, כלומר אתרים עם מעט מלל והרבה תמונות.

תוכנה לעריכת תמונות

אז איך עושים קידום אורגני של תמונות? להלן כמה טיפים אשר יסייעו לכם לטפל בתמונות ביחס הראוי.

  1. בחירה נכונה של תמונות – ראשית כל לפני שנדבר על נושאי הקידום בואו נדבר על התמונה עצמה. התמונה היא רבת חשיבות באתר והיא משאירה רושם עמוק על הגולש. לכם אתם חייבים תמונה איכותית ומרשימה וכמובן בהקשר הגיוני לאתר ולתוכן שבו. תמונת נוף מדהימה של הרי ההימלאיה יכולה להיות מתאימה לאתר בנושא טיולים בטבע אך לא לאתר של מרפאת שיניים.
  2. משקל תמונה אופטימלי – משקל התמונות הוא נושא קריטי למהירות האתר, חווית משתמש וכתוצאה מכך גם עבור הקידום האורגני (דיברנו על הנושא במאמר הזה). התמונות שממוצגות באתר צריכות להיות באיכות סבירה+, אך שזה לא יבוא על חשבון זמן הטעינה. מומלץ לצמצם את משקל התמונה למינימום האפשרי, מבלי לגרוע משמעותית מאיכותה. יש מספר כלים לעשות זאת – חלקם אונלין, חלקם תוכנות. כמו כן, הקפידו להשתמש ברזולוציה מתאימה למימדי האינטרנט. אין צורך להעלות תמונה ענקית ולצמצם אותה בעזרת הדפדפן – הדבר יביא לבזבוז משאבים ויאיט את האתר, קל וחומר כאשר האתר מבוסס על תמונות.
  3. שימוש בפורמטים מוכרים – ישנם פורמטים שונים של תמונות אך ההמלצה היא להשתמש בפורמטים מוכרים. אתם לא רוצים תמונות שלא יופיעו בתוצאות החיפוש או תמונות שהדפדפנים של הגולשים שלכם לא ידעו להציג. יש להתאים פורמטים שונים לסיטואציות שונות. כך למשל, אם נרצה להציג תמונה עם רקע שקוף, נהיה חייבים להשתמש בפורמט PNG. אם נרצה להשתמש בתמונה לצורך קישוט או אלמנט גרפי באתר – הרבה פעמים יהיה עדיף להשתמש בGIF. יחד עם זאת, הפורמט הנפוץ ברשת הוא עדיין JPG, המאפשר הצגת תמונות באיכות גבוהה אך בדחיסה המאפשרת לשמור על משקל קבצים נמוך ככל האפשר.
  4. שם לתמונה – מנועי החיפוש נוקטים באמצעים שונים על מנת לקטלג את התמונות באתר שלכם. זה משפיע על הופעתן של התמונות בתוצאות החיפוש וזה משפיע גם הרלוונטיות של האתר עצמו בחיפוש רגיל. אחד האמצעים שגוגל משתמש בשביל לנתח את התמונות הוא פשוט שם הקובץ של התמונה. שימו לב שאתם לא משתמשים בשמות קבצים חסרי משמעות כמו תמונה 1, 2 ו 3 או כל מיני דברים בסגנון. שם התמונה צריך לשקף את נושא או האובייקט שבתמונה.
  5. תגיות ותיאור התמונה – יש לעשות שימוש בתגיות על מנת להכניס מידע נוסף על התמונה. בסופו של דבר אלו הם הדברים שמסייעים למנועי החיפוש להבין מה יש בתמונה ולמה היא רלוונטית. למרות הטכנולוגיות המתקדמות מאוד של מנועי החיפוש הם עדיין נשענים (בין היתר) על המידע שאתם מספקים. התגיות המוכרות לצורך אופטימיזציה של תמונות הן תגית ALT ותגית TITLE שצריכות לתאר את נושא התמונה. השימוש במקור הוא עבור עיוורים שמשתמשים בתוכנה המקריאה להם את הטקסטים, אך יש לכך חשיבות לא מבוטלת גם עבור מנועי החיפוש.
  6. קישור לתמונה (Anchor Text) – במקרים רבים אנו שמים קישור לתמונה באתר; נניח ישנה כתבה ובמקום מסוים בטקסט ישנו קישור שאם תקליקו עליו תיפתח לכם התמונה. ישנה משמעות לטקסט המופיע בקישור, אל תרשמו סתם 'תמונה' אלא משהו רלוונטי.

גלישה מהטאבלט

עצה שאנו נותנים לכל מי שבונה ומעצב אתרים, אל תשכחו את המשתמש הגולש באתר. הרבה אנשים מוטרדים כל כך מהתוצאות במנועי החיפוש וחושבים איך לבנות את האתר בצורה אשר תתאים למנועי החיפוש. זה בסדר גמור אבל אסור לכם לשכוח את הגולשים.

בראש ובראשונה האתר צריך להתאים לגולשים. היום גם מאד חשוב להתאים את האתר לגולשי הסלולר. מנועי החיפוש עושים את כל המאמצים להציג תוצאות חיפוש רלוונטיות. ישנם חיפושים של מילים מסוימות שהן יותר נפוצות מהמילים הרלוונטיות לאתר שלכם. אל תנסו להשתמש כל מיני מילות מפתח בניסיון להטעות את מנועי החיפוש, בסופו של דבר זה יפגע בכם. גם אם תצליחו למשוך כך תנועה של גולשים בסופו של דבר אלו יהיו גולשים אשר חיפשו משהו אחר והם לא יתעכבו באתר שלכם. לכן הקפידו על תמונות ותיאורים המתאימים אחד לשני ולתוכן של האתר.