דגשים לקידום אורגני של אתרים סלולריים

אוקטובר 26, 2015 / קידום ושיווק באינטרנט

זה לא סוד שהסמארטפון הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, הוא הפך כבר להרבה מעבר לספר טלפונים, היום הסמארטפון הוא כבר יומן הפגישות האישי שלנו, הוא העיתון שלנו בבוקר, הוא תיבת הדואר האלקטרוני שלנו, הוא גם הפך למקלט עבורנו ברגעים שבהם משעמם לנו ואנו זקוקים לקצת זמן פייסבוק. ברגעים קשים ממש כאשר הילדים שלנו לא מפסיקים לשגע אותנו הוא גם הופך ברגע למסך טלוויזיה נייד אשר משדר תוכניות ילדים.

למעשה, כמעט כל דבר שהיינו רגילים לעשות במחשב עד לא מזמן, היום אנחנו כבר יותר מרגילים לעשות בסמארט פון ולעיתים, במצבים בהם שני המכשירים נמצאים בהישג יד כנראה שנעדיף לעשות את זה דרך הסמארט פון שנחשב לקל לתפעול, נוח ובו כל הנתונים להם אנו זקוקים נמצאים בהישג יד.

אפליקציות לעבודה מכל מקום

מדוע ישנה חשיבות גבוהה לאתרי הסלולר?

אז כחלק מהעובדה שהגלישה באינטרנט בכל מיני אתרים דרך הסמארטפון נמצאת בעלייה מתמדת, לא תמיד הגלישה דרך הסמארטפון מאופיינת בדיוק באותה איכות של גלישה דרך מסך המחשב הרגיל שלנו. ישנן מספר סיבות לכך כאשר הראשית הינה התכנות של האתר וגדלי המסך השונים שבין מסך המחשב ובין מסך הסמארטפון.

בחברות האינטרנט הבינו כי על מנת ליצור לגולשים את חווית הגלישה האופטימלית עליהן לעשות התאמות וליצור לכל אתר גם גרסת סלולאר, כי מבלי שיהיה לגולש נוח לגלוש באתר דרך הסלולר לא ניתן יהיה למשוך גולשים ולא ניתן יהיה כאמור למשוך לקוחות.

הרי בשורה התחתונה, כמעט כולנו ביחד עם מקדמי האתרים מנסים בכל יום מחדש לעשות הכל על מנת למשוך אלינו מספר רב של מבקרים אל האתר על ידי קידום אתרים נכון ויעיל. העניין הוא שגם אם נהיה מקום ראשון בגוגל והאתר שלנו לא יאופיין בנוחות גלישה זה לא יעזור לנו להשאיר את הלקוח הפוטנציאלי בתוך האתר שלנו. אז מהם הדגשים לקידום אורגני של אתרים סלולריים.

רפורמה בתחום אתרי הסלולר

בגוגל הבינו מהר מאוד את מה שאנחנו הסברנו בפסקה הקודמת ולכן הוציאה גוגל עדכון באפריל 2015 המתייחס לדירוג של אתרים סלולריים. כל אתר שלא יתאים את עצמו לגולשים מהסלולר, יקבל עדיפות פחותה בתוצאות החיפוש. סביר להניח שבעתיד הקרוב נרגיש זאת יותר ויותר.

היות ואנו משקיעים רבות באתר שלנו על מנת שיגיע לעמוד התוצאות הראשון של גוגל, אנו לא רוצים שדבר כה מינורי יפגע בדירוג שלנו. לכן, אתרים רבים נאלצו להוציא גרסה אשר מתאימה לסלולר.

מה עלינו לעשות על מנת לקדם את האתר הסלולרי שלנו?

אז אחרי שכבר פיתחנו גרסה נוספת הנה כמה דגשים אליהם כדאי  לשים לב, טרם מעלים את  הגרסה הסלולרית של האתר שלנו.

  • התאמה לסלולר – בראש ובראשונה, האתר חייב להיות מותאים למובייל! לא משנה באיזה גישה / פתרון תבחרו – בשורה התחתונה האתר צריך להיות מותאם לגולשים מהנייד או מהטאבלט, בצורה שגם המשתמש וגם גוגל יבינו זאת.כתבנו מאמר שלם על 3 הגישות העיקריות להתאמת אתרים לניידים.
  • מהירות – מהירות טעינת האתר היא פקטור משמעותי בפני עצמו. העקב אכילס של מרבית אתרי המובייל זה נושא המהירות – ברוב המקרים הגלישה הסלולרית איטית יותר, ולכן צריך לשים דגש רב יותר על מהירות טעימת האתר – אם זה אומר לצמצם משקלי תמונות, להקטין requests מהדפדפן, לעבור לאחסון מתקדם יותר וכו'. בשורה התחתונה – אתרים מהירים יותר מספקים חווית משתמש טובה יותר. גוגל שמים דגש רב על חווית המשתמש ושביעות רצון הגולשים, ולכן יעדיפו גם כן לדרג אתרים כאלה טוב יותר.
  • תוכן, קישורים וכל השאר – אנחנו עדיין מדברים פה על קידום אורגני. מהבחינה הזאת, קידום אתרי סלולר אינו שונה מהותית מקידום אתרים רגילים – יש להשקיע בתוכן איכותי, רלוונטי לגולשים, ומקורי כמובן. מעבר לכן, קישורים חיצוניים הם (עדיין) פרמטר מאד חשוב, אשר יש להשקיע בו מחשבה ומאמצים רבים.

קבלו 5 טיפים מקצועיים נוספים לקידום אתרי סלולר. בהצלחה!