קידום אתרים אורגני לאתרים רספונסיביים

אוקטובר 21, 2015 / קידום ושיווק באינטרנט

בעולמנו כולנו מחוברים לאינטרנט, כל יום וכול הזמן. לפעמים לצרכי בידור, לפעמים לצרכים חיוניים ולפעמים לעסקים. האינטרנט הוא הכלי באמצעותו אנו מתקשרים ושולחים מיילים; המקום בו רואים את כותרות החדשות; מתעדכנים ברשתות החברתיות ועוד פעילויות.

אבל איך אנו מחוברים לאינטרנט? כאן יש שוני גדול! לכל אחד יש את אמצעי החיבור שלו לרשת; יש המחוברים באמצעות מחשב נייד עם מסך בגודל 15 אינטש ויש הגולשים מהטאבלט או מהטלפון הסלולרי. אלו הן רק 3 דוגמאות כלליות אבל אתם בוודאי יודעים שישנם טלפונים מסוגים שונים ובגדלים שונים ואותו הדבר אפשר להגיד על כל אמצעי הגלישה האחרים.

ככל שהאינטרנט הופכת לדבר יותר זמין ונגיש כך גובר הצורך בפתרון אשר יאפשר לאתרים להיראות טוב בכל מכשיר. מסיבה זו בוני האתרים מתאמצים לבנות אתרים רספונסיביים, כלומר אתרים המתאימים למדיות שונות ומאפשרים גלישה נוחה. אתרים רספונסיביים הם אתרים המתאימים את הפורמט שלהם באופן אוטומטי בהתאם למסך הגולש.

קידום אתרי סלולר

אבל אל תשכחו שכל אתר דורש גם קידום אתרים. מבחינה מסוימת יש אשר יגידו שקידום אתרים רספונסיבי הוא יותר קל, לעומת זאת יש אשר יגידו להפך. אין אמת מוחלטת, מה שבטוח שקידום אתרים אורגני לאתרים רספונסיביים הוא דבר הכרחי ויש לו את האתגרים שלו.

אפשר להגיד שהוא יותר קל, הרי כאשר האתר הוא רספונסיבי אז כל אחד יכול לראות אותו בלי בעיה ולא מפסידים לקוחות בגלל שהאתר אינו מותאם לסלולר שלהם. במילים אחרות מפחיתים את אחוז הנטישה של האתר (Bounce Rate). אותה הנטישה היא דבר מסוכן מכיוון שהיא פוגעת בדירוג האתר במנועי החיפוש.  ברמה התיאורטית זה נכון אבל כאשר אתם צריכים לבנות את האתר ולקחת בחשבון את נושא קידום האתרים אתם דווקא מגלים שהעסק הופך להיות יותר מורכב ומסובך. לפני שהשתמשנו באתרים רספונסיביים הפתרון לבעיה היה שונה. בני האתרים יצרו גרסאות שונות של האתר למובייל וגרסה למחשב. אך גם לצורת עבודה זו היו אתגריSEO  משלה.

אחד האמצעים שבהם אנו משתמשים לקדם אתרים בצורה אורגנית הוא פרסום מאמרים. מאמרים המשמשים לקידום אתרים מגיעים לאורך של כמה מאות מילים, בדרך כלל שלוש מאות עד חמש מאות מילים. מאמרים בסדר גודל זה נראים סבירים ואפילו קצרים על מסך המחשב שלכם. אבל כאשר הגולש צופה באתר באמצעות הטלפון הסלולרי כל תהליך הקריאה הופך להיות פחות נוח (למרות כל הטכנולוגיות שבעולם). מקדמי האתרים חייבים לקחת זאת בחשבון ולמצוא פתרונות יצירתיים.

גם ענקית מנועי החיפוש, גוגל, היא צד בעניין וזה כבר כמה שנים שיש לה מדיניות מוצהרת להעדיף בתוצאות החיפוש אתרים רספונסיביים. זהו שיקול שלא ניתן להתעלם ממנו. עצם השימוש באתר רספונסיבי מקדם ולו במעט במנועי החיפוש. יש האומרים שהעובדה שגוגל מתעדפת בדירוג האתרים את האתרים הרספונסיביים היא הקלף המנצח.

אם החלטתם להקים אתר רספונסיבי עבור העסק שלכם, כבר משלב ההקמה יש לעבוד בצמוד עם מקדם אתרים על מנת לבנות את האתר כהלכה ולהתאימו למנועי החיפוש. מי שמתעסק בקידום אתרים יודע באילו מבחנים האתר צריך לעמוד ומה יש להטמיע בו בשביל לקצור הצלחה במנועי החיפוש.

אתר רספונסיבי מוצלח הוא אתר הנותן חווית משתמש טובה יותר וחשוב לזכור זאת. אני מציין זאת מכיוון שרבים חושבים על קידום אתרים רק מנקודת המבט של מנועי החיפוש ושוכחים שבסופו של דבר ישנו גולש המגיע לאתר ולא סתם "כניסה שהגיעה מגוגל". אותו הגולש הוא הלקוח שלכם, הוא מי שמעניין אתכם.