5 כלים שיעזרו לכם בקידום אתר הסלולר שלכם

אוקטובר 29, 2015 / קידום ושיווק באינטרנט

כנראה שלא נפסיק לפמפם לכם בבלוג על זה, על החשיבות של התאמת אתרים לסלולר וכיצד לקדם אתרים סלולריים, כי אנחנו מאמנים שהעתיד נמצא לגמרי שם.

אז אם אתם עדיין לא יודעים – מומלץ להעיף מבט במאמר שלנו "3 סיבות להתאים את האתר שלכם לסלולר" ובמידה ועדיין לא עשיתם זאת והגעתם להחלטה (הנכונה) שכך צריך, תקראו את המדריך שלנו לפתרונות שונים עבור אתר סלולרי. בגדול, ישנן 3 דרכים עיקריות להתאים אתרים לסלולר:

  • להקים אתר רספונסיבי
  • להקים אתר מובייל ייעודי
  • להקים אתר דינמי

על כל אחת מהדרכים תמצאו פירוט במאמר לעיל.

ועכשיו, ניגש לתכלס. יש לכם כבר אתר מובייל? להלן רשימה של כמה כלים שיעזרו לכם לקדם אותו.

  1. בדיקת התאמה למכשירים ניידים – מדובר בכלי רשמי של חברת Google, שיעזור לכן להבין כיצד גוגל רואה את האתר שלכם, והם הוא נתמך בסלולר.

ככה למשל, נראה אתר זופ במובייל:

אתר זופ במובייל

דוגמא להערות באתר שלא מותאם לסלולר:

שגיאות במובייל

במידה ונמצאו שגיאות בסריקה של הגלי, גוגל גם יספקו קישורים למדריכים רשמיים מטעמם על מנת שתוכלו לסדר את האתר ולהתאימו לסלולר בצורה אופטימלית.

  1. Search Console – כלי נוסף של גוגל, שאולי חלקכם מכיר אותו בשם Google Webmaster Tools. מדובר בכלי למנהלי אתרים של גוגל, שניתן להתקין בכל אתר בחינם ולקבל מידע חשוב ורשמי מגוגל אודות מצב האתר בחיפוש. בין היתר, יש אזור ספציפי בתוך הכלי המתייחס לניראות האתר ומצבו בסלולר. כך מגיעים לשם:
  2. תפריט WMT

דוגמא לשגיאות שניתן לקבל בעזרת הכלי:

שגיאות בקונסולת החיפוש

מעבר למידע הספציפי, ישנה משמעות גדולה לחיבור האתר שלכם לכלי מנהלי האתרים, ומומלץ לעשות זאת עם או בלי קשר למובייל.

  1. Mobile SEO – כלי צד ג' (לא של גוגל) המנתח את האתר שלכם בכל הקשור להתאמה למובייל, ונותן הערות בהתאם, כולל צילומי מסך והסברים מפורטים. מומלץ.
  2. PageSpeed Insights – חזרנו לגוגל. הכלי לבדיקת מהירות אתרים מאפשר לכם לנתח את האתר בכל הקשור לביצועי מהירות. לאחר הבדיקה, הכלי מפריד את התוצאות ל-2 טאבים – אתר רגיל ואתר סלולרי (או גרסה רספונסיבית של האתר במידה ויש). נושא מהירות האתרים הוא חשוב ביותר והופך ליותר קריטי בשנים האחרונות, כאשר כמות הידע באינטרנט רק עולה והסבלנות של הגולש הממוצע רק הולכת ויורדת.

מעבר לכך, באתרי סלולר המהירות חשובה במיוחד שכן, ברוב המקרים מדובר בגלישה מהדרך, בה המהירות אינה אופטימלית. על כן, יש לשים דגש רב לצמצום משקלי תמונות באתר עד כמה שניתן, מזעור בקשות מהשרת, שדרוג לשרת מהיר יותר במידת הצורך, וכל מה שצריך לעשות על מנת לשפר את מהירות טעינת האתר ואת חווית המשתמשים בסופו של דבר.

הכלי למהירות אתרים של גוגל יאפשר לכם לאבחן את האתר ולקבל הערות מעשיות לשיפור ותיקון הבעיות שיצוצו. ככלל אצבע – ציון של 80/100 נחשב טוב, אם כי תמיד כדאי לשאוף לשלמות!

  1. Switch User-agent – תוסף לדפדפן (ספציפי כרום, אבל ניתן למצוא גם לדפדפנים אחרים) המאפשר לכם להחליף User Agent לכל מכשיר אחר שתבחרו. בכמה מילים – user-agent זה מידע שנשלח מהדפדפן שלכם (או תוכנה כלשהי) עם המידע מאיזה מכשיר אתם גולשים. לפי היוזר אייג'נט והגדרות נכונות באתר, גוגל יודע איזה גרסה של חיפוש להציג לכם.

באמצעות התוסף הזה, תוכלו לבדוק ישירות מהדפדפן, כיצד האתר שלכם נראה במכשירים שונים. אינכם צריכים לרוץ ולקנות את כל מכשירי הסלולר שיש בעולם – אתם צריכים רק לבחור באיזה user-agent לגלוש ולעשות את הבדיקות.