איך להפוך את האפליקציה שלך לויראלית?

ספטמבר 22, 2015 / אפליקציות

השיווק הויראלי הינו שיווק שמתבצע מפה לאוזן אך באופן וירטואלי, ניתן לומר כי הוא דומה קצת לוירוס. באמצעות השיווק ניתן להעביר מסרים שונים דרך מיילים, סרטונים, רשתות חברתיות וכו'. כדי לגרום לאפליקציה להיות ויראלית צריכים להיות בטוחים שהיא עומדת בקריטריונים ולגרום לתוכן המפורסם להיות מושך, יצירתי וכיפי.

כיום, בעידן בו הרשתות החברתיות שולטות, המיילים נשלחים ללא הפסק, קבוצות הוואטאפ חוגגות והגולשים נחשפים לכמות מידע עצומה צריכים בעלי העסקים להתמודד עם תחרות רבה ולגרום לפרסום שלהם להיות מושך יותר משל המתחרים, וכמובן חלק בלתי נפרד מהדרך להצלחה היא לצבור לייקים ולגרום לגולשים לשתף את המסרים.

קיראו גם:

שיווק באפליקציות

האפליקציה טובה? זמן לבדיקה

אם הגעתם למסקנה שהרעיון של האפליקציה שלכם טוב, שהאפליקציה שימושית, חיונית, מהנה, בנויה נכון, מרשימה או כל יתרון אחר ושהיא עשויה למשוך תשומת לב מומלץ עבורכם לקבל חוות דעת ממומחים, חברים, בני משפחה וכו'. הפניה אל הסובבים תסייע לכם לשפר את האפליקציה. כמו כן, יוכלו הסובבים להסב את תשומת לבכם לעניין כלשהו שיש לתקן.

אחרי החשיפה הראשונית יש לבחון את האפליקציה בצורה מקיפה יותר ולבקש מסביבתכם הקרובה להפיץ את האפליקציה לסביבתה ולהתקין אותה. כמובן שיש לוודא כי האפליקציה נוחה להפצה ושניתן להעביר אותה באמצעות וואטסאפ ועוד.

לאחר חשיפת האפליקציה לקהל יהיה עליכם לחשוב כיצד רצוי להפיץ אותה. כפי שציינו ההפצה יכולה להתבצע באמצעות פוסטים בפייסבוק, סרטונים, מיילים ועוד. בצורה זו יהיה ניתן לחשוף את האפליקציה לגולשים רבים.

שיווק משחקים באופן ויראלי

אם מדובר על אפליקציות של משחקים כדאי לשלב במשחק מגבלות ולגרום לכך שכאשר עוברים את המגבלות יש לשלם או לחילופין- לשתף. במידה והמשתמש נפסל עליו להמתין ולשלם או לבקש עוד חיים מחבריו בפייסבוק. מכיוון שלגולש הממוצע אין סבלנות לחכות הוא ישתף את האפליקציה בכל שעות היממה ויחכה להצלה מחבריו- כתוצאה מכך האפליקציה תהפוך לויראלית וגולשים רבים יורידו אותה ויתחילו לשחק ולהתמכר.

 

דרך נוספת לשיווק ויראלי

כמו כן, ניתן לצלם תמונה ולשלב תיאור. על התמונה והתיאור להיות קשורים לאפליקציה. התמונה והתיאור צריכים להיות מרשימים ולגרום לאנשים להתפעל, להגיב בתדהמה ולעשות לייק- גם כך יהיה ניתן להגיע לחשיפה רבה.

 

 כמה טיפים לדרך

 

*היו מקוריים- זכרו שלכל אפליקציה (כמעט) יש תחליף ולכן חשוב מאוד לשווק אותה באופן מקורי וכמו שאומרים- לחשוב מחוץ לקופסה. האפליקציה שלכם יכולה להיות מקורית ומעניינת אך אם היא לא תשווק באופן יצירתי יפחתו סיכויי ההצלחה שלה בצורה משמעותית.

 

*תשאפו להגיע אל דף הסרטונים הפופולאריים ביותר ביוטיוב. כמות הסרטונים שעולים ביוטיוב הינה עצומה – הסרטונים עולים בכל יום, כל הזמן והתחרות קשה, כדי להגיע לדף של הסרטונים הנצפים ביותר יש להפיץ את הסרטון בטוויטר, בפייסבוק, בפורומים, בבלוגים ועוד- כלומר בכמה שיותר מדיות. יש לציין כי מומלץ לצור כמה סרטונים  ולהעלות אותם ברצף- בצורה זו תוכלו לחסוך זמן ולהגיע לחשיפה המרבית.

 

*במידה ובחרתם לשווק את האפליקציה באמצעות סרטון והסרטון ארוך רצוי לערוך אותו כך שייווצרו כמה גרסאות קצרות, בצורה זו יהיו לכם יותר סרטונים ולא תשעממו את הגולשים.

 

ערכו את הבדיקות, הקפידו על הפרטים והחלו בהפצה

הפיכת האפליקציה שלכם לויראלית והקפדה על הפרטים החשובים תאפשר לכם לבלוט בתוך שפע האפליקציות הקיימות בשוק. אפליקציה שתקרוץ, תעניין ותגרום לסקרנות עשויה להוביל אתכם אל ההצלחה הרצויה.