מכשור לביש – האם זאת המהפכה הבאה?

ספטמבר 24, 2015 / חדשות

מבט על ילידי שנות ה-80 וילידי שנות ה- 2000 מגלה פערים עמוקים ביותר אשר קשורים באופן הדוק לשינויים שחלו בתחום הטכנולוגיה.

בחינת העשורים האחרונים מגלה כי היו כמה מהפכות טכנולוגיות- המהפכה הראשונה- הופעת המוביילים התרחשה בהתחלה של שנות ה- 2000, המהפכה השנייה- התפתחות הטלפונים החכמים התרחשה במהלך שנת 2007 וכעת אנו עומדים בפני השאלה- "האם צפויה לנו מהפכה שלישית?" כאשר המהפכה האפשרית הינה מהפכת המכשור הלביש. עדיין אין תשובה לשאלה האם המכשור הלביש יחליף את המוביילים החכמים והאהובים עלינו ויש לזכור כי לכל הטכנולוגיות שהוזכרו הייתה תקופת הסתגלות כך שעלינו לחכות ולראות מה יביא העתיד. להרחבה בנושא הזה קיראו גם את המאמר שכתבנו – "האינטרנט של הדברים".

שעון חכם

דוגמאות של מכשור לביש- אין סוף ליצירתיות

לפי מחקר שבוצע בנושא החברות המובילות בתחום הינן: גוגל, Metawatch, Eurotech , אפל, Pebble, , Motorola Solutions, Oxford Metrics Group נייק,  Garminו-  Fitbit.

המכשור הלביש הינו מגוון אביזרים אלקטרוניים שניתן לשאת על הגוף, אביזרים אלו יכולים להיות חיישנים שונים, מסכים, חולצה שמודדת דופק בעת ביצוע פעילות גופנית (החולצה מודדת את קצב הנשימה ואת שריפת הקלוריות), מכשור רפואי כמו למשל- מכשור שמאפשר טיפול במקרים של דום לב, צמידים חכמים, שעונים, משקפי גוגל, מצלמות ועוד.

אביזרים יצירתיים נוספים הינם: שמלה ייחודית אשר מוזגת כוס משקה במידה ועונים על שאלה של אמת או חובה בצורה נכונה, טבעת שמאפשרת למשתמש לשלוט בפרטיות של המידע- למשל- לשמור מידע, בגד שמשנה את הצבע בהתאמה לתנודות בגוף וחברה מהודו הביאה את המכשור הלביש לנעליים של לקויי ראיה, תפקיד הנעליים הוא לסייע לליקויי הראיה לנוע ולהגיע אל היעד בעזרת המובייל. כמובן שיש עוד הרבה דוגמאות מדהימות ויצירתיות.

 

כל הזמן אתכם

המטרה של המכשור הלביש היא לאפשר לאביזרים האלקטרוניים להימצא איתנו לאורך שעות היום והלילה כך שנוכל להשתמש בהם במהירות. מעבר לפונקציונאליות של האביזרים השונים הם מעוצבים בקפדנות כך שיתאימו לגוף באופן מדויק.

מחקר שבוצע בנושא טוען כי עד שנת 2018 יצבור שוק המכשור הלביש לקוחות רבים ויוביל לעלייה בכמות מפתחי האפליקציות, היצרנים והחברות אשר נותנות שירותים בתחום. בין אפליקציות השעונים החכמים ניתן למצוא אפליקציות שמתממשקות למובייל, באמצעותן ניתן ליצור תזכורות או לענות לשיחות ועוד.

 

ומה יקרה בעתיד?

מחקרים שבוצעו בתחום ובדקו את כמות הצרכנים של המכשור הלביש הובילו לדעות סותרות- חלק מהסקירות מצאו כי המכשור הלביש חדר לשוק במהירות רבה יותר מהמהירות בה חדרו המוביילים. מנגד, גילו סקירות אחרות כי כמות המכירות אינה רבה. כדי להבין מהי המגמה הכללית והאם עשוי המכשור הלביש להפוך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו בהמשך צריך לבחון את העבר ולבדוק מהם השלבים שעשויים להוביל לפריחת המכשור הלביש- כך שהוא יצבור קהל לקוחות- בדיוק כפי שקרה עם המוביילים.

יתכן וההצלחה של המכשור הלביש תיקח זמן (אם היא תגיע) וייתכן שבניגוד למחשבה האופיינית- שהשינוי יגיע מהחברות הבולטות בשוק תגיע ההצלחה דווקא מחברות ממוקדות יותר אשר מעניקות לכל לקוח יחס אישי ויוצרות אמון. חשיבות האימון גבוהה מאוד משום שכמו כל מוצר חדש גם במקרה של המכשור הלביש עשויים הלקוחות לגלות חוסר אמון ואנשים שלא גדלו לתוך עולם הטכנולוגיה עשויים לחוש שלא בנוח ולכן לא להשתמש בו. במידה והמחסום ישבר והמכשור הלביש יתגלה כיעיל ונוח ואפילו עדיף על השימוש במוביילים הוא עשוי להגיע להצלחה רבה.