אינדקס אתרים - laylaty

עיבדו את השם בשימחה בירננה...

 

היא אמרה לי תראה החיים די קלים ניניניניניניני  אין עוד דאגותתתתת אין עוד כלוםם

 

וגת תת פריטים - במידה ונבחרה תצוגה של 'קטגוריה', בסוף הדף יופיעו כל הפריטים שתחתיו (אם יש לו) בצורה של רשימה. במידה ונבחרה תצוגה של 'דף בודד' בסוף עמוד הטופס יופיעו כל הפריטים שתחתיו (אם יש לו) באופן מלא המציג את כל התוכן שלהם.

 

קבלת היסורים 

הרבי ר' זושא מאניפולי, היה החבר הכי טוב של אדמו"ר הזקן. אצל המגיד ממעזריטש, ממלא מקומו של הבעל שם טוב, היו הרבה תלמידים צדיקים, והחברים הכי טובים היו אדמו"ר הזקן, צעיר התלמידים, ורבי זושא, המבוגר בתלמידים. עם כל הפרשי הגיל שביניהם הם היו צמד-חמד.

פעם אחת בא אל המגיד ממעזריטש מישהו עם הרבה צרות, בבריאות ובפרנסה וכו', ובקש מהמגיד שיעורר עליו רחמים ויושיע אותו. המגיד אמר לו ללכת לתלמידו, הרבי ר' זושא, והוא יפתור לו את הבעיות. הלך היהודי עם כל חבילת הצרות שלו לרבי ר' זושא, ואמר לו: המגיד שלח אותי אליך, בגלל שיש לי הרבה צרות והרבה יסורים – מה עושים? מאין יבוא עזרי?

הרבי ר' זושא, שהיה עני מדוכא, התפלא מאד וענה לו: איני יודע למה הרבי שלח אותך אלי, הרי לי אף פעם לא היו יסורים בחיים, איני יודע על מה אתה מדבר ולכן איני יכול להזדהות איתך (ובשביל לרחם ולעורר רחמים צריך להזדהות).

זה בדיוק מה שהמגיד רצה שאותו אדם ישמע, שאיש עם הרבה יותר יסורים ממנו – הרבי ר' זושא – אומר שאין לו יסורים כלל. אם יקח זאת ללב, יתמודד נכון גם עם יסוריו.

רמז לדבר: עני מדוכא ר"ת עם. יש כלל גדול מאד, פתגם שאדמו"ר הזקן מביא בתניא, ש"אין מלך בלא עם". איך זה מסתדר? הרי מלך טוב רוצה בטובת העם שלו, ומשפיע להם רק טוב ופרנסה – איך העם הוא עני-מדוכא?

צריך לומר שכל מלך, אם הוא מלך אמיתי, צריך רק צדיק אחד שהוא עני-מדוכא, כזה שעובד את המלך וירא ממנו ואוהב אותו, ומאמין שהמלך הוא עצם הטוב ועושה לו רק טוב, ושמח ומאושר בהזדמנות לעבוד את המלך, וחש שלא חסר לו מאומה. אם יש אחד כזה, זה סימן שהמלך הוא מלך. הוא עושה את המלך מלך אמיתי. מלך אמיתי זה אחד שהוא כל כך טוב עד שיש לו מישהו שאובייקטיבית הוא עני-מדוכא, אבל מרוב שמחתו בעבודת המלך לא מרגיש כלום, ורק כל הזמן שמח ומאושר שהוא עבד-מלך.

על פי כינוס ילדים ד' שבט ה'תשס"ז

שמירת הברית

הפעם סיפור מימי נעוריו של רבי זושא: כאשר רבי זושא הגיע לגיל 15 הוא התייתם מאביו. הוא היה האח הגדול, ואחיו, רבי אלימלך היה התינוק, ופרנסת כל המשפחה נפלה עליו. לאביו היו הרבה בעלי חוב שחייבים לו כסף, והוא היה צריך להסתובב ולגבות את החובות של אביו, וזה היה מקור הפרנסה היחיד בזמן שאחרי פטירת אביו.

באחת הפעמים, הוא נכנס לבית של פריצה גויה אחת לגבות את החוב של אביו, וקרה לו ממש סיפור כמו של יוסף הצדיק, היא סגרה בעדו את הדלת ותבעה אותו בתוקף. הוא קפץ מהחלון, "וינס החוצה" כמו יוסף, אבל אצל יוסף היה יותר קל – היא תפסה את הבגד והסתפקה בזה, שמו אותו בבית הסהר וכו', אבל אצל רבי זושא היא לא הסתפקה בזה, ואחרי שהוא קפץ היא קפצה אחריו, הוא ברח והיא רדפה אחריו, הוא קפץ על עגלה בדרך והיא קופצת אחריו. באיזה שלב הוא קפץ מהעגלה והזדמנה לו תחנת קמח שיש בה ריחיים מאבן, הוא רץ לתחנת הקמח והושיט את ראשו בין אבני הריחיים – להתאבד. באותו רגע שהיה מוכן להתאבד יצא קול מהשמים – "שוין גענוג" – כבר מספיק. מאותו רגע היא ירדה ממנו, או שנעלמה, ומאותו יום והלאה הוא התחיל להשיג השגות. כל ההשגות שלו בקדש היו בזכות הנסיון הזה.

פרשת 'וארא' (אותה קוראים סמוך ליארצייט של ר' זושא) מתחילה בפסוק "וארא אל אברהם אל יצחק ואל יעקב בא-ל ש-די ושמי הוי' לא נודעתי להם". שם ש-די הוא השם של הברית, וחז"ל פרשו אותו "שאמר לעולמו די" – עולם זה עלמא דשקרא, לשון העלם, עולם שמעמיד שקר של ספקות באמונה וגם של תאוות. במיוחד תאוות עריות זה סממן של עלמא דשקרא, של התמכרות נפשית. שם ש-די זה "די". כל בחור, כל אחד שמתמודד – בגלל עולם השקר שלנו – עם הנסיון הזה, מאד חשוב שידע שזה נסיון, שצריך לעשות מאמץ (כל הנסיונות זה משחק, ה' שוחק-משחק איתנו לטובתנו, "כי מנסה הוי' אלהיכם אתכם לדעת", שנגיע לתיקון הדעת), ומי שעושה את המאמצים (עד כדי כך שמוכן למות מתוך העגמת נפש של רדיפת היצר) יש רגע מסוים שה' אומר די.

אדמו"ר האמצעי אומר משהו מדהים – לא כולם עומדים מאה אחוז בנסיון, נופלים וקמים, אבל כל הזמן משתדלים. אסור להרפות, אפילו שנופלים משתדלים להתחזק, וה' בוחן את הלב, אכפת לו המאמץ, ולא מה שקורה בשטח, זה גארנישט כמו שנסביר – ה' רוצה לראות מה קורה בלב, אם אתה בורח מהגויה או לא, עד היכן אתה בורח, האם אתה מוכן לשים ראש בתחנת הקמח – אם כן, ה' אומר די באותו רגע.

אצל רבי זושא הופעת שם ש-די היא בו ביום, אבל אפילו אצל הצדיקים הכי גדולים זה לא חייב לבוא באותו יום. אצל יוסף הצדיק זה כל כך הצליח, עד ששמו אותו בבית הסהר. אצל יעקב היה "די" – בגיל 130, שאז היה איחוד המשפחה ו"עוד יוסף חי".

יש אצל כל אחד את ה"די" שלו – צריך המון סבלנות, המון אמונה. זה "וארא אל האבות בא-ל ש-די ושמי הוי' לא נודעתי להם" – זה התורה שמשיגים אחרי ה"די", ההשגות שבבחינת משה רבינו ומתן תורה. אחרי שכל אחד מגיע ל"די" שלו, בעיקר אחרי עמידה בנסיונות של שמירת הברית, יש התגלות של תורה חדשה – תורת החסידות, תורת הבעל שם טוב.

 

בניית אתר בחינם

במידה ואתה רוצה לבנות אתר בחינם, תוכל להתנסות באחת מהמערכות שלנו לבניית אתרים בחינם, בחר עיצוב והתחל לבנות אתר לעסק שלך
 
מצד שמאל תוכלו לראות מגוון עיצובים שתוכלו לבחור לאתר הסלולרי החדש שתבנו בזופ בדקות הקרובות
 
לאחר שתכנסו למערכת הניהול תחשפו לאפשרויות רבות לניהול התוכן באתר, תקבלו קוד QR ייחודי לאתר שלכם, תוכלו לנהל דפי תוכן, מפות, טפסים ועוד..
 
לחץ כאן לבניית אתר בחינם

החבילות של זופ

זופ מציעה שירותי פרימיום, לניהול אתר המובייל שלך.  שימוש בדומיין שלך, אחסון ברמה גבוהה , קידום באינדקס אתרים שלנו ועוד...

 

 
לחץ כאן לצפייה בחבילות של זופ